דף הבית / חכמת הקבלה / שורשים רוחניים / כאשר האלטרואיזם גובר על האגואיזם

כאשר האלטרואיזם גובר על האגואיזם

שאלה מה : Facebook בהתחשב בכך שלמעשה כל הטייקונים בעסקים ובפוליטיקה העולמיים הם במידה כזו או אחרת ממוצא יהודי, מדוע המקובלים איפשרו מהלך אירועים כזה שהכניס את אוכלוסיית כדור הארץ למצב נפשי בהמי, וכעת הם מתריעים על סכנה? האם לפני כן הם לא הבינו לאיזה מצב מהלך כזה יוביל?

תשובתי: למעשה הכול נובע ממקור הבריאה עצמו. הבורא ברא את האגואיזם, ואחר כך על ידי שבירתו "החדיר" לתוך האגו את תכונת ההשפעה והאהבה. כך נוצרו שני מצבים: המצב הגלוי לנו, שמורגש על ידינו הוא המצב האגואיסטי. המצב השני, הנסתר, שבו פועלת תכונת השפעה ואהבה הדדית.

בתקופת בבל העתיקה, בזמן היווצרותה של חכמת הקבלה, בני האדם שגברה בהם תכונת ההשפעה והאהבה החלו לקרוא לעצמם ישראל, שזה אומר "ישר אל הבורא", או "עבריים "המילה עברי, מהשורש "לעבור", "מעבר" של הגבול בין העולם שלנו לעולם העליון. אותם בני אדם שבהם התכונה הזו לא הופיעה נקראים "שבעים אומות העולם".

במילים אחרות, מדובר על שתי תכונות: תכונת השפעה ואהבה ותכונת קבלה, שנאה ודחייה. אלה שבהם התגלתה תכונת ההשפעה והאהבה מעל הדחייה והשנאה קראו לעצמם ישראל, יהודים. הם נפרדו משאר הבבלים ויצרו "ערימה עוצמתית" אחת, קבוצה אחת שלה קראו "עם ישראל".

יתר הבבלים, שבהם שלטה תכונת הקבלה, נשארו בתכונה הזאת. כל זה התרחש לפני 3500 שנה. מאז חלף זמן רב מאוד. הקבוצה שהתנתקה מבבל עברה ניסיונות רבים מאוד וכאשר היא לא הצליחה להחזיק בחיבור, בהשפעה ובאהבה הדדית, נפלה גם היא לדרגה אגואיסטית. עם זאת, היא המשיכה וממשיכה להיקרא כמו קודם "ישראל".

אמנם זה בכלל לא ישראל, והיהודים נשארו מאז באותו מצב פנימי כמו כל אומות העולם, ואפילו עוד יותר אגואיסטיים. אך עם זאת התפתחה בהם תכונת השפעה ואהבה שהקנתה להם אפשרויות חדשות.

לדבריך, אנשי העסקים, הפוליטיקאים, הטייקונים, הם יהודים, זה באמת כך. אפילו אצל אלה שלא מזהים את עצמם כיהודים, אם בודקים לעומק אפשר לראות שמבחינה פנימית יש להם משהו מזה. זהו תנאי הכרחי כדי להצליח בעולם שלנו. אבל גם אתה יכול להפוך להיות כזה, אם תתחיל לעסוק בחכמת הקבלה, תפתח בתוכך יחס נכון כלפי העולם, ומלבד קבלה צרכנית, תתפתח בך גם תכונת ההשפעה והאהבה. תראה כיצד בעזרת התכונה הזאת תוכל להצליח בעולם שלנו. הכול לפניך.

בינתיים כל אוכלוסיית העולם, כולל היהודים נמצאת במצב בהמי, אבל למעשה כולם צריכים להגיע למצב הפוך, שבו האלטרואיזם גובר על האגואיזם. לקראת זה מובילה אותנו חכמת הקבלה, ואת זה היא מסבירה ואת זה עלינו להשיג. ואז ישראל והיהודים יבינו בצדק, מי הם ומהיכן. יתרה מכך יהיה ברור מה השורש לאנטישמיות, וכיצד עליה לעזור לכולם, גם ליהודים וגם ללא ליהודים, להגיע למצב שבו האלטרואיזם ינהל וישלוט על האגואיזם.

מתוך התכנית "תשובות על השאלות מהפייסבוק", 10.03.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest