דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כאן חופש הבחירה שלי

כאן חופש הבחירה שלי

laitman_2010-12-14_9651_us-70.jpg

מכל המצב שלנו צריך להוציא רק רצון אחד לתיקון. אנחנו נמצאים בתהליך התפתחות האגו והאור העליון מעורר בנו בכל פעם רצון ליהנות גדול יותר ויותר המורגש על ידינו כחוסר מילוי גדול יותר ויותר. ואם אנחנו לא מתקנים אותו התהליך הזה ממשיך הלאה. האגו מתפתח חזק יותר ויותר ואנחנו מרגישים מה חסר לנו כדי להיות מאושרים יותר ויותר!

וכפי שקיימות 4 דרגות התפתחות הרצון: דומם, צומח, חי, מדבר, כך קיימות גם 4 דרגות הכרת אותו הרצון. כלומר יכול להיות שאני סובל חזק מאוד, אך לא יודע ממה. ואני יכול לסבול ממש מעט, אך לדעת כבר בדיוק מדוע, כלומר להבין את הסיבה לכל היסורים שלי!

בסופו של דבר אנחנו מגיעים למצב שבו אנחנו רואים בבירור את הקשר הבלתי פוסק והאורגני עם האור העליון, עם הבורא שמאיר על הרצון האגואיסטי שלנו. ובאמצעות האור הזה הוא מעורר את האגו בכל אחד מאיתנו, לפי התנאים שלו, הקבועים עבורו.

האור מעורר בנו את הרגשת החיסרון, היסורים. היא גדלה גם כמותית וגם איכותית. הכמות זה מספר הבעיות בחיים, זו הרגשת הרע. ואיכותית, זו ההכרה שלו, זה כבר משהו אחר.

הרגשת הרע זו ההרגשה שרע לי. והכרת הרע זה כשאני יודע ממה רע לי, יודע שיש לכך מטרה, יש מישהו שמסדר לי את כל זה, מנהל אותי ומעורר בי באופן מכוון את הרגשת היסורים, כדי שאני בכוחות עצמי אגיע להכרת הרע שלי.

כך הוא מביא אותי לקבוצה. וכאן אני כבר לא רק מרגיש כשלונות חסרי מטרה אלא לומד להפוך את ההרגשה הרעה למכוונת למטרה. כלומר מכל הדאגות על חוסר כסף, שליטה, כבוד, ידע וכל השאר, אני צריך לעבור לדאגה על חיבור בקבוצה ורק ביחס לחיבור לשפוט את מצבי: האם הוא טוב או רע.

אני צריך לעלות מעל כל ההערכות והמדידות האחרות. לא חשוב כיצד אני מרגיש את עצמי בחיי הפרטיים, מספיק שתהיה לי ההכרחיות הנחוצה. ואת כל שאר הדאגות אני מעביר לקשר שלי עם הסביבה. הרי שם מתרכזים כל חיי, כל חופש הבחירה והמימוש שלי.

לכן דווקא לפי הקשר שלי והיחסים שלי עם הסביבה אני מעריך: האם מצבי טוב או רע, האם אני מבין שבה כל חיי ורק ביחס אליה אני מכיר את הרע שלי. כלומר אני כבר מתחיל בעצמי לכוון את הרגשת הרע שלי למקום שבו אני רוצה להרגיש אותו וביחס לְמה אני רוצה להרגיש אותו.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 10.5.2011

ידיעות קודמות בנושא:
כחץ שעף היישר אל המטרה…
הילד שמחפש את הוריו הרוחניים
תרופה מרה, במקום שקר מתוק

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest