דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / כאן אנחנו בונים את החיים הרוחניים שלנו!

כאן אנחנו בונים את החיים הרוחניים שלנו!

שאלה: כיצד אנחנו מארגנים את עצמנו במצב של העובָּר הרוחני ואת הקבוצה מארגנים כרֶחם שבתוכה העובר הזה מתפתח?

תשובתי: עלינו לבנות את עצמנו מאפס. הבורא מביא אותי לקבוצה ואומר לי, שכאן עליי לבנות את החיים הרוחניים שלי! ועכשיו עליי לבנות את עצמי כעובָּר, ומהקבוצה לבנות רחם. זה הדבר היחיד שניתן לי.

עליי לבנות מסביבי חברה שתשמש לי כרחם או כאינקובאטור, כלומר, שכל הזמן תתמוך בי ותהיה לי כדוגמה, קנה מידה של הדרגה העליונה, של המצב השלם. בתוך סביבה כזאת אני אוכל להתקיים בתנאי שאני כל הזמן אפתח קשר יותר ויותר מסור לדרגה המושלמת העליונה.

את כל זה עליי לבנות בעצמי, הרי אני נמצא במצב שאין לי כלום. אין בורא, יש רק עצמותו, כוח שאני לא מכיר. את כל זה אני חייב לעצב במו ידיי.

שאלה: בעזרת אילו אמצעים אני בונה את הסביבה בשבילי, רק על ידי זה שאני קורא לכולם להעריך את תכונת ההשפעה?

תשובתי: יש המון מאמרים של הרב"ש המוקדשים לבניית הקבוצה. צריך רק למלא אחר הוראותיו ולבנות אותה. אבל אני צריך לבנות את עצמי בשתי צורות. אני בונה בשבילי את המדרגה העליונה, הקבוצה, ואני בונה את העובָּר, את המדרגה התחתונה ביחס לקבוצה.

העובָּר הוא כולנו ביחד, שהנמכנו וביטלנו את עצמנו כל אחד כלפי הקבוצה, כלפי החברים. העובָּר הוא גם היצור המשותף שלנו. על ידי ביטול עצמי, אנחנו יכולים להתחבר ביחד.

הקבוצה היא המדרגה העליונה, גם היא השיתוף בינינו, אבל כבר בצורת ההשפעה. ככל שאנחנו אוהבים את הקבוצה, מרוממים אותה, תופסים אותה כשלמה וגדולה, אנחנו מנפחים אותה מסביבנו יותר ויותר ויכולים להתקיים בתוכה.

גם העובָּר וגם הרחם נבנים על ידי "האור המקיף", המאור המחזיר למוטב. אבל לשם כך נחוצה העבודה שלנו בשתי הצורות ההפוכות. פעם היא מכוונת כלפי מטה, לביטול עצמי, כי כך אנחנו בונים את נקודת ה"מלכות". ופעם היא מכוונת כלפי מעלה, לבניית ה"כתר". ה"כתר" שבנינו כבר קשור למדרגה יותר גבוהה.

עכשיו אנחנו מסכמים את כל מה שלמדנו במשך מספר שנים בנוגע לקבוצה, חזרנו המון פעמים על אותם המאמרים. אבל, תשימו לב עד כמה המושגים האלה אינם מצליחים לחדור ללב שלנו. אנחנו כל הזמן שומעים על מבנה הקבוצה, אבל עדיין קשה לנו לעכל את העקרונות הללו.

וכאשר אנחנו מסבירים זאת לקהל הרחב, עלינו להבין שהם הרבה יותר רחוקים מהמושגים הללו. הרי אנחנו כבר מכירים היטב את המצבים הרוחניים. התרחשו בתוכנו המון שינויים רוחניים, אבל אנחנו עדיין לא עלינו על הסולם הרוחני.

תקופת ההכנה לפני המדרגה הרוחנית הראשונה היא מאוד ארוכה, אבל אנחנו נמצאים כבר בסיומה. עלינו רק להבין שצריך להתייחס לקהל בחוץ באהבה ובהבנה, לתת להם הסברים טיפה אחר טיפה.

מתוך שיעור על פי "תלמוד עשר הספירות", 12.02.2014

ידיעות קודמות בנושא:
תוצאות הכנס עדיין לא התגלו לחלוטין
ליטוש של האגו, הוא מָזוֹר ללב
תפקיד העובר להידבק לעליון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest