יש סיכוי לזיכוי

יום כיפור מסמל התחלה של תיקון היחסים בין בני האדם. לפני תחילת יום כיפור נהוג לבקש סליחה מכולם. באופן כזה אנחנו מראים את הרצון שלנו להתחבר ולהתאחד עם כולם, וזה מסמל שאנחנו מוכנים לדין. דנים את האדם דווקא לפי המוכנות והנכונות שלו להתחבר ולהתאחד עם אחרים. כי מטרת הבריאה היא לאחד ולחבר את כל בני האדם בחזרה ל"איש אחד עם לב אחד".

שאלה: אני לא חושב שיש לנו סיכויים רבים להיות מזוכים בדין הזה? אם נשפוט לפי החדשות, המצב בחברה הישראלית נהיה גרוע יותר בכל יום.

תשובתי: כל הבעיות שהעולם חווה ובמיוחד עם ישראל, זו תוצאה ישירה של הפירוד שלנו.

שאלה: האם ביום כיפור לא מוחלים לנו על כל החטאים, כאילו שמאפסים את המונה?

תשובתי: אנחנו באמת יכולים לאפס את המונה של החטאים שלנו, אם נושיט זה לזה יד ידידותית. אם עם ישראל מוכן להתאחד כמו אחים, ולפתוח את הלב שלו, אז נרפא את כל הבעיות ונהפוך לעם המכובד ביותר בעולם, ונשיג ביטחון ורווחה מלאים. כל המתרחש תלוי רק בחיבור ובאיחוד שלנו. ובתוך החיבור שלנו אנחנו מגלים את הכוח העליון של הטבע, שקיים בצורה נסתרת בקרבנו. באותו הרגע שאנחנו רוצים לקרב את הלבבות, אנחנו מגלים בינינו את הבורא.

אבל אנחנו חייבים לחשוב לא רק על עצמנו, אלא לעזור לכל העולם להתחבר. כי הבורא רוצה ש"כולם יידעו אותו, מקטנם ועד גדלם". החיבור הזה תלוי באיחוד של עם ישראל, אבל צריך להתפשט לכל העולם. לכן אנחנו רואים אילו בעיות חווה העולם, הטבעת מתהדקת באופן יותר ויותר צפוף סביב ישראל. מנהיגי אירופה כבר מתחילים להאשים את ישראל, שאירופה מוצפת בפליטים מסוריההיה נדמה שלישראל אין שום יחס לפליטים האלה, ובכל זאת מתחילים להזכיר אותנו בהקשר הזה. לכן כדאי לנו להבין, שאם אנחנו לא מאוחדים, הבעיות יגברו עלינו מכל הצדדים: גם מבפנים וגם מבחוץ.

מתוך תוכניתי ברדיו 103FM, בתאריך 20.9.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest