דף הבית / כלכלה / כסף / יש כאן מגמה! (לקט)

יש כאן מגמה! (לקט)

מיכאל לייטמן

על כל השאלות בנוגע למשבר, אני עונה, שאני לא משנה את דעתי וחושב שהמשבר לא נגמר, אלא יסתיים רק עם תיקון טבע האדם, מפני שהסיבה למשבר היא בחוסר ההתאמה של האגואיזם הגלובלי והאינטגראלי של האדם לטבע / לבורא.

שמיים מעוננים מעל ספרד…
מן העיתונות: מספר המובטלים גדל באוגוסט ב-85,000 איש ועומד היום על 3.7 מיליון. באוגוסט האבטלה התפרסה על פני כל ענפי המשק.

לסינים המובטלים אין לאן לפנות
מן העיתונות: יותר ממחצית מתוך 24 מיליון המובטלים בסין לא יכולים למצוא עבודה. המשבר הכלכלי העולמי הביא לקיצוץ של למעלה מ-30 מיליון מקומות עבודה בסין.

האמריקאים סוגרים חשבון עם החיים במקום העבודה
מן העיתונות: המשבר הכלכלי הביא לקפיצה של 28% במספר ההתאבדויות במקום העבודה. האבטלה בארה"ב הגיעה למימדי שיא.

זהו סוף המשבר או פשוט הסוף?
מן העיתונות: האבטלה בקרב הגברים הבוגרים בארה"ב עומדת על 10.1%. אם נוסיף לכך את כמות המיואשים מחיפוש עבודה, אז המדד יעמוד על 16.4%. דבר כזה לא היה מאז השפל הגדול.

למדינות אסיה כדאי לעבוד בשביל עצמן
מן העיתונות: חתן פרס נובל לכלכלה, ג'וזף סטיגליץ טוען שלמדינות אסיה אסור לסמוך על ארה"ב, אלא כדאי להפנות את תשומת הלב לשווקים האסיאתיים עצמם, ושזה יהיה תהליך איטי והדרגתי.

הבצורת מתפשטת על פני כל העולם
מן העיתונות: בצורת קשה בסין, 5 מיליון בני אדם נשארו בלי מים.
מקסיקו סובלת מהבצורת הקשה ביותר מזה 70 שנה. היבול והבקר מושמדים עקב המחסור במים.
בצורת קשה בהודו.
ברוסיה, הבצורת הקשה מזה עשרות שנים הכתה באזורים כמו רוסטוב, אורנבורג, אוליאנוב, טטרסטאן ובאשקיריה.

האבטלה ביפן שוברת שיאים
מן העיתונות: ביפן נרשם מדד שיא לאבטלה וכן נפילת מדד המחירים לצרכן.

גרינספן: משבר כלכלי עולמי חדש
מן העיתונות: נשיא הבנק המרכזי האמריקאי לשעבר, אלן גרינספן אמר, שלא ניתן למנוע משבר כלכלי עולמי חדש, כיוון שבבסיסו מונח הטבע האנושי. אם אנחנו לא נמצא שיטה לשנות אותו, יהיו לנו משברים חדשים.

בארה"ב: רמת האבטלה הגבוהה ביותר
מן העיתונות: שר העבודה של ארה"ב אמר שבאוגוסט כמות המובטלים גדלה ל-9.7%, רמת האבטלה הגבוהה ביותר מאז שנת 1983.

תשובת הפילוסופיה המודרנית לקריאת התגר העולמית
מן העיתונות: בתאריכים 25-28.8.2009 בעיר נובוסיבירסק שברוסיה, נערך הקונגרס הרוסי ה-5 לפילוסופיה. היה מאוד מגוון, לכל אחד תיאוריה שונה, הכול מאוד נכון. נראה שהתקינות, הברירות ויכולת ההוכחה של תיאוריה לא מעידות על נכונותה. תיאוריה אמיתית, היא להפך, תמיד קיצונית, מטורפת ו… תואמת לא את עובדות ההווה אלא את עובדות העתיד!

אנחנו עדים למוות של המערכת העולמית הישנה…
מן העיתונות: עמנואל ולרשטיין אמר שהמערכת העולמית המודרנית מיצתה את מקורותיה. אנחנו נמצאים בסופה. אנחנו עדים למות המערכת העולמית הישנה, ונמצאים בתחילת היווצרותה של מערכת חדשה, שצורתה עוד לא ברורה.

שנה לאחר נפילת וול-סטריט
מן העיתונות: בית ההשקעות המוביל בוול-סטריט, גולדמן סאקס, מתכנן לחלק בונוסים על סך 11.4 מיליארד דולר, 770,000 דולר לכל עובד. משלמי המיסים יכסו על ההפסדים. התגמולים להנהלה הולכים וגדלים.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest