דף הבית / אקטואליה / ישראל היום / יש הרס ויש הרס…

יש הרס ויש הרס…

שאלה: אם לשפוט על פי המגמות החדשות, נראה שמדינות העולם יצטרכו להתפורר מבפנים כדי להיבנות מחדש…

תשובתי: כל העולם צריך להיהרס. ההרס יכול להיות פיזי ויכול להיות הכרתי. אחד מהשניים: או שנצטרך להרוס את עצמנו כליל, בחומר, כדי להבין שאנחנו חייבים גם להרוס את הרוח האגואיסטית שלנו, או שנדלג על השבירה החומרית ונעבור ישירות לשבירה הרוחנית, וממנה נתחיל את התיקון.

כך או אחרת, אנחנו צריכים להגיע לשבירה, לחורבן פנימי. ויכול להיות שכדי להגיע לחורבן הפנימי הזה, נצטרך גם חורבן חיצוני.

למשל היום, בישראל, אנחנו מנסים להכניס לתוך הגל של המחאה החברתית את המסר שלנו, שחייבים להתחבר ולבנות חברה אינטגרלית. עד כמה זה יועיל? – יכול להיות שנצטרך קצת ייסורים, כדי שנבין שבאמת רק זה חסר, ורק מתוך זה אפשר להגיע לחלוקה צודקת.

העם באמת רוצה צדק חברתי, אבל איך נשיג צדק חברתי? הרי אני לא יכול לכפות על האחרים את מה שבא לי ולא בא להם. זה לא נקרא צדק חברתי. צדק חברתי חייב להקיף את כולם. איך אפשר להגיע לכך מבלי להגיע תחילה לערבות הדדית?

אם לא נקלוט את זה, נצטרך לקבל מכות. אין דרך אחרת, או דרך טובה, או דרך ייסורים. אם לא נצליח בדרך הטובה, תצטרף אליה הדרך השנייה. כך זה יהיה בכל תחומי החיים שלנו.

אך ככל שנצליח להשפיע על הסביבה, כך יהיו לנו יותר סיכויים שלא נצטרך לחוות מלחמות של ממש, שאליהן העולם יכול להתדרדר, כפי שכותב בעל הסולם, אם לא נלך בדרך הטובה.

מתוך שיעור על מאמר שבעל הסולם פרסם בעיתון "האומה", 18.08.2011
ידיעות קודמות בנושא:
העם דורש צדק חברתי
בעיות משותפות נפתרות בפורום משותף
על ידי הערבות אפשר להשיג הכול

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest