ישראל שבנשמה

laitman_2010-03-12_9639-70.jpg

ניתן להבין, במובן פנימי וחיצוני, את החלוקה לעם ישראל ואומות העולם, אשר עליה כותב בעל הסולם במאמריו.

במובן הפנימי, התכונות מתחלקות כך בכל אדם, כאשר ישראל זאת שאיפה "ישר-אל", הנקודה שבלב שהתעוררה, ואילו "אומות העולם" הם רצונותיו לקבל.

אם התעוררה באדם הנקודה שבלב, השתוקקות לגילוי הבורא, ניתן לקרוא לאדם ישראל ("ישר-אל"), ואם עדיין לא התעוררה, אז הוא מ"אומות העולם" (מטרות שונות למיניהן).

ניתן לחלק את כל בני האדם לישראל ושאר העמים, בדומה למה שקרה פעם בבבל העתיקה. אך בראש ובראשונה צריך להפיץ את חכמת הקבלה לעם ישראל הגשמי, שעדיין לא התעוררה בהם הנקודה שבלב, ואחר כך לשאר העמים. וזאת למרות שבין אומות העולם נמצאים עשרת השבטים, שנפלו לרמת "אומות העולם" מגובה בית מקדש הראשון (מוחין דחיה).

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם, "הגלות והגאולה", 08.04.2010

ידיעות קודמות בנושא:
על ירושת הארץ
כולנו ערבים זה לזה

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/NgZ5b

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest