דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / חגים ומועדים / חיים חדשים 556 – ישראל מתאבלת על בניה

חיים חדשים 556 – ישראל מתאבלת על בניה

על הרגש שמתעורר בנו דווקא בימי הזיכרון, מה אנחנו צריכים ללמוד ולזכור מהשכול והכאב וכיצד עלינו לפעול כך שמותם של הנופלים לא יהיה לשווא? (ד"ר מיכאל לייטמן, אורן לוי וניצה מזוז בשיחה מיוחדת)

תוכנית הטלוויזיה "חיים חדשים" בנושא "חגים ומועדים: ישראל מתאבלת על בניה".

לצפייה/האזנה: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

להורדת התוכנית: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

תקציר השיחה:

בזמן מלחמה אנשים נעשים קרובים זה לזה, אחים לצרה. זה קורה בטבעיות בכל עם. מעבר לכך, העם שלנו מיוחד בכך שבשורשו מצוי "ואהבת לרעך כמוך", זה חרוט בנו. חיינו בהדדיות משך דורות רבים, עד החורבן שנבע משנאת חינם. נצרב בנו רושם מהחיבור. אף פעם לא היה ילד יהודי זרוק ברחובות, כמו אצל עמים אחרים. תמיד הייתה ערבות הדדית.

ביום הזיכרון העם מצוי בהתעוררות כללית של תחושת קשר, ערבות הדדית, אחדות. מתגלה שורש החיבור בינינו, שהוא מאוד חזק ועוצמתי. הוא מאיר מבפנים ושולט עלינו. מתגלה הכוח שפעם חיבר אותנו כאיש אחד בלב אחד, ומעורר בנו חיות מיוחדת, אצילית. זה בא ללמד אותנו איך עלינו לחיות כל הזמן, לא רק ביום הזיכרון. בערבות הדדית עלינו לחיות.

מה צריך לזכור ביום הזיכרון? לעשות חשבון נפש למה נפלו החללים, ומה עלינו לעשות. הם הקריבו את חייהם עבורנו. המחויבות שלנו זה לעשות תיקון, להביא שלום לעולם. הם סיפקו לנו הזדמנות לבנות כאן חברה אחרת, מחוברת באהבה וערבות הדדית. אם נתחבר זה לזה באהבה, נרגיש אותם, את הנופלים, הם בינינו – רק זה נסתר מאיתנו. הם משתוקקים לכך שנהיה מחוברים כמו מערכת אחת, כאיש אחד בלב אחד. ביום הזיכרון כדאי לזכור מה עלינו לעשות כדי שהשכול ייפסק.

תוכניות קודמות:
חיים חדשים 555 – חיים במלחמה מתמדת
חיים חדשים 551 – מהי עצמאות אמיתית?
חיים חדשים 550 – געגועים לארץ ישראל

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest