דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ישראל, הם הניצוצות שמאירים את העולם

ישראל, הם הניצוצות שמאירים את העולם

"עם ישראל", זה אוסף של אנשים, שבהם בוערים ניצוצות רוחניים. מי שיש לו כזה ניצוץ, הוא מרגיש דחף פנימי בלתי מרוסן לעלייה. הניצוץ שהתעורר באדם, מושך אותו לגילוי התכלית ואז הוא נקרא "ישראל", שזה מסמל: "ישר-אל" (ישר אל הבורא).

הניצוצות, או ה"נקודות שבלב" (•), נותנים לאדם קשר עם המאור המחזיר למוטב. אנשים כאלה יכולים למשוך, להזמין את המאור ובזה להיתקן, בעוד שללא הניצוץ, התיקון הוא בלתי אפשרי. חוץ מזה, על ידי חיבור בין ה"נקודות שבלב", הם מסוגלים גם לעורר את אלה שבהם עדיין לא התעוררו ה"נקודות שבלב".

בכלל, הניצוץ, כלומר, כוח ההשפעה, נדלק בתוך האגו שלנו, בתוך הרצון השבור, שמהווה את כוח הקבלה. אם אני תיקנתי את הרצון הזה, אז כל הדבר הזה הופך להיות נקודה אחת גדולה שבלב, כלומר ישראל, כלי השפעה, כלפי אומות העולם, שהם כלי קבלה.

באופן כזה, ישראל, זה החלק המתוקן של הכלי הכללי, ורק דרכו יכול לעבור לאומות העולם "האור המקיף" המיוחד (או"מ). לרצונות שהם ללא ניצוץ, המאור מגיע בצורה אחרת, על ידי "כלֵי מעבר", שמכינים ומארגנים אותם, נותנים להם חינוך אינטגרלי, ובכלל, פועלים כדי להיטיב את החיים הארציים שלהם. רק ישראל מסוגלים לממש את המשימה הזאת, רק דרכו עובר האור. הוא חוליית המעבר בין הבורא ואומות העולם.

לשם כך אנחנו נמצאים בעולם הזה, דווקא כאן נמצא כזה קשר בין ה"כלים" השונים.

ומה שנוגע לדרבון ולדחף השלילי, אז הבורא הוא זה שמספק אותם, בצורה של המשבר הגלובלי הנוכחי.

מתוך שיעור על מאמר "הערבות" של בעל הסולם, 26.05.2013

ידיעות קודמות בנושא:
עם המאוחד בניצוצות
לא המקום מקדש את האדם, אלא האדם מקדש את המקום
העם שהתאחד מעל האגו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest