דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ישראל בעיניים של יעקב

ישראל בעיניים של יעקב

התורה, זה לא סתם תיעוד היסטורי של דברי הימים. היא מדברת על החיים שלנו, על איך אנחנו צריכים להיכלל בתוכנית הטבע, כדי לחוות כל שבוע על עצמנו את פרשת השבוע. אחרת, "חוסר ההתרגשות" שלה קורא לנו.

שאלה: בוא נדבר על פרשת השבוע הנוכחית, "תולדות". היא מאוד חשובה לעָם היהודי, לישראל. קודם כל, מפני שמתוארת בה לידתו של יעקב. בעיקרון, מה זה "יעקב" עבור ישראל?

תשובתי: זה היסוד, הקו האמצעי, שבעזרתו אנחנו מנהלים את שני הקווים הצדדיים: ימין ושמאל, "פלוס" ו"מינוס".

אנחנו מבינים, שהכול מורכב משתי השפעות מנוגדות, תופעות, כוחות, גורמים וכדומה, בהתאם לחיובי ובהתאם לשלילי. אחרת, שום דבר לא יכול להתקיים.

ובעצמנו אנחנו מרגישים בין שני הכוחות האלה. והתפקיד שלנו זה לעשות כך, שהם תמיד יהיו מאוזנים, בכל הדרגות: דומם, צומח, חי ומדבר. במקרה כזה אנחנו משיגים הרגשה של שלמות.

בהתאם לזה, אם היינו מסתכלים על ישראל בעיניים של יעקב, היינו רואים מצב מושלם.

ובעיקרון, זה שייך לכל פרשות השבוע, בזה שמממשים אותן בתוכנו, בפריזמה שלהן היינו מרגישים את עצמנו בדבקות מלאה עם הבורא, בגילוי מלא של הבורא, בהבנה מלאה של תהליך הבריאה, התיקון, השגת שלמות מוחלטת.

היינו חווים כל מצב כהשגת שלמות חלקית, כלומר התגלות החיסרון והמילוי שלו. ואנחנו היינו מרגישים את עצמנו כמתקדמים, כמשיגים, כמגלים את העולם.

כך נוצרנו. אין לאדם אושר גדול יותר, מאשר הרגשת המילוי בהשגת הבורא, ובמילים אחרות, של כל המערכת. כי "הבורא", זו כל אותה המערכת שעובדת למענינו. בכללות, הטבע רק כולל הטבע העליון, לא הטבע שלנו. כבר לא סתם קרחת יער ויערות, אלא מה שמתגלה וממלא את הריקנויות שלנו.

הם מופיעים בנו ואנחנו מרגישים שאנחנו רוצים את זה. כאשר מתרחש מילוי של ריקנויות עליונות גדולות, אז זוהי המדרגה העליונה והגדולה ביותר של ההתפתחות שלנו. ואז אנחנו משיגים דבקות עם הבורא, במילים אחרות, התגלותו בנו באופן מושלם ומלא.

כל פרשת שבוע של התורה זה עשר ספירות נבדלות, עשר מדרגות שמתגלות בריקנויות העצומות שלהן, הקשורות עם פרשות השבוע האחרות. יחד הן יוצרות ספירה חלולה, אבל היא מתגלה כל פעם ב"מהלכים", התקדמות, בהתאם לכל פרשת שבוע, ובאופן כזה מתמלאת.

משבוע לשבוע, במנות של עשר ספירות, היא מתגלה בדרגות יותר ויותר גבוהות, מעודנות ונסתרות. ההשגה נעשית בכזה טור הנדסי, בהרגשה יותר ויותר גדולה של שלמות.

מתוך התוכנית "פרשת השבוע", 14.11.2014

ידיעות קודמות בנושא:
השׂפה המיוחדת של התורה
רצון, נקודה ואור
שלושה עמודים שעליהם עומד העולם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest