יריד התחליפים

בעל הסולם, מאמר "גילוי טפח וכיסוי טפחיים": "סוד ה' ליראיו. פירושו, שסודות התורה מתבארים רק ליראי שמו ית' השומרים על כבודו ית' בכל נפשם ומאודם, שלעולם לא יצא מתחת ידיהם ח"ו שום חילול השם.

והחלק הזה הוא היותר חמור בענין ההסתרה, כי רבים חללים הפילו הגילויים ממין זה, כי מבטנם יצאו כל בעלי ההשבעות והקמיעות ובעלי קבלה מעשית הצודים נפשות בערמתם, וכל מיני בעלי המסתורין המשתמשים בנובלות חכמה שיצאו מתחת ידיהם של תלמידים דלא מעלי."

חכמת הקבלה שונה מכל יתר המדעים בעולם. כל מדע אחר נגיש לכל אחד במידה זו או אחרת, ואם נכון להיום אתה לא מבין בה, אז תבין אותה מחר. לא משנה מה הטבע שלך, אתה לא צריך לשנות את האופי שלך. נניח, פיזיקאי יכול להיות נאצי או שונא בני אדם, או להיפך, להקרין טוב לב ואדיבות. כלומר, בכל תחום ומדע האדם יכול להתקדם בלי להשתנות.

מצד שני, חכמת הקבלה מושגת רק בתוך הכלים המתוקנים, בתוך התכונות המתוקנות. לכן, היא אינה מובנת לאנשים שסתם חיים בעולם הזה. הם אינם מבינים שעליהם לתקן את עצמם, מפני שלימוד רגיל של חכמת הקבלה לא עוזר, וניסויי המעבדה והחלק המעשי מקבלים כאן אופי שונה לגמרי. בחכמה הזאת הפעולות אינן נעשות ברמה הגשמית והבדיקה נעשית לא על ידי המוח שיש לנו נכון להיום.

כתוצאה מזה, אנשים אינם מבינים מהי חכמת הקבלה, לכן היא באמת נסתרת מהם, כי הם אינם מבינים אפילו מה דורשים מהם כדי לעבור את הסף הזה.

המקובלים מלכתחילה הסתירו את ספריהם מתוך כוונה לשמור על האנשים מבלבולים. כי רבים היו מתחילים ללמוד את כתבי המקובלים בניסיונות שווא לגלות את האמת. הם היו חושבים שאולי כדאי לקרוא אותם בזמנים מסוימים או ללמוד אותם בעל פה?.. לכן, כדי להימנע מזה, המקובלים הסתירו את החכמה מהאנושות, כאילו היא בכלל לא הייתה קיימת והם הצליחו עד תקופה מסוימת, אף שהבעיות בכל זאת היו מתעוררות כאשר הידע היה דולף החוצה…

חכמת הקבלה איננה מובנת לאנושות, לפילוסופים ולמדענים. כי לפני שמגלים את העולם העליון חייבים קודם להשתנות. אבל האנשים שגישה כזאת הייתה זרה להם, החליטו שמספיק רק לקרוא את ספרי המקובלים.

אותו הדבר קרה עם התורה, שאותה סידר מחדש כל אחד בדרכו, יצרו דתות ואמונות לפי טעמם וכך הפכו את "סם החיים" ל"סם המוות". כי על ידי גישה כזאת אנחנו רק ממיתים את עצמנו, שוקעים בתוך אגו יותר גדול. במקום למשוך את המאור המחזיר למוטב, אנשים מעדיפים שימוש "מסורתי" במקורות, ומאמינים שזה יספק את האגו שלהם. אבל התורה ניתנה רק לתיקון הלב שבו שולט היצר הרע.

בנוסף לכך, יש בעיה אחת שעליה כותב בעל הסולם. רבים, כולל המדענים, חושבים בכל זאת שעל ידי קריאה סתם בספרי המקובלים הם מבינים על מה מדובר. הם לא רואים שום צורך להצטייד במוח חדש, לספוג רוח חדשה, רגש ויחס חדשים, לשנות את המנטליות, את תפיסת העולם, להפוך את עולמם הפנימי. בלי להשתנות מבפנים הם חושבים שהם יודעים הכול, כותבים דוקטורטים ובכלל דנים על חכמת הקבלה.

חבל שאדם נכשל על ידי גישה שטחית וחיצונית כזאת כלפי העניין. כי רק מי שתיקן קודם את תכונותיו מסוגל להבין את ספרי המקובלים. את לימוד חכמת הקבלה פתחו לפני הקהל הרחב רק בימינו ורק לתיקון הפנימי בעזרת המאור המחזיר למוטב. ולכן, מי שלומד לא כדי למשוך את המאור המחזיר למוטב לתיקון העצמי, הוא עדיין אינו יודע מהי תורה ומהי פנימיות התורה, שזאת חכמת הקבלה. אם האדם אינו מכוון לזה, אז בשבילו "סם החיים" הופך ל"סם המוות".

לכן, לא מספיק שפילוסופים שונים מתפלספים בנוגע לחכמת הקבלה, הם גם מרחיקים מהאמת ומבלבלים אנשים אחרים. חבל שקורה דווקא מה שהמקובלים ניסו למנוע.

ככל הנראה, העולם צריך לעבור דרך ארוכה של תיקונים עד שנצליח להיפתר מהקלקול הגדול.

מתוך שיעור על פי מאמרו של בעל הסולם "גילוי טפח וכיסוי טפחיים", 16.12.2013

ידיעות קודמות בנושא:
הצד האחורי של הידע הטהור
היזהרו מחיקויים
מחירן של "פוליסות הביטוח" הרוחניות

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/N6e0I

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest