יראה ואהבה

קיימים שני תיקונים עוקבים: 1. תשובה מיראה.  2. תשובה מאהבה.

1. בשלב הראשון אני עובד נגד האגואיזם שלי, כך שבונה מעליו את היחס שלי לזולת, עד כמה שהאגואיזם לא יהיה גדול, איזה תענוגים שלא יתגלו בו, אני מעליו. היחס שלי לזולת נמדד במידתו של האגואיזם, שמעליו אני יכול להתעלות. לכן התיקון הזה נקרא "תשובה מיראה", אני שב בסולם כלפי מעלה, מהיכן שירדה הנשמה שלי, לעולם אין סוף. זאת יראה, מאחר והרצון האגואיסטי  מבעבע בתוכי ומסית אותי מהדרך, ואני ביראה, בדאגה, בעמידת נגד בונה את העלייה שלי.

2. בזמן ה"תשובה מאהבה", האגואיזם שלי כבר אינו מתנגד. אינני נלחם עם הפחדים ליפול אליו, אלא להיפך, אני רוכש את רצונו של הזולת, כשלי. זו גם כן עבודה מעל הרצונות, אך רצונות של זרים שנתפסים כשלי. נגיד שקודם ביזית את האחרים וכעת אתה מגלה שהם עוד יותר קרובים אליך, מאשר אתה עצמך, הם כמו הילדים שלך שלמענם את מוכן להקריב את כל החיים. ושוב מתברר, שהאגואיזם הוא שמדבר מתוכך, אך הוא מכוון כלפי האחרים, כי הרי הם זה אתה, ואפילו יותר מכך.

באופן כזה, תהליך התיקון תמיד נעשה וזורם מעל הרצון לתענוגים, רק הצורות של הרצון הזה משתנות, שלך ו"זרים". אנחנו תמיד עובדים "באמונה/השפעה למעלה מהדעת/הקבלה".

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 07.10.2010

ידיעות קודמות בנושא:
מצווה אחת
המצווה העיקרית
מדרגת יראה

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/cJf0t

One comment

  1. במצב 2 למי אני משפיע ?
    אם האחרים הם אני ואסור לי למלא את הרצון הזה , אז למי כן להשפיע ? מי אני מבקש שיתמלא ?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest