דף הבית / הכול על הקורונה / יציאה ממעגל סגור

יציאה ממעגל סגור

שאלה: אם מהבוקר עד הערב ייערך פרסום חברתי של ערכים אנטי אגואיסטיים, האם זה ישפיע באופן כלשהו על האדם?

תשובתי: תלוי איזו פרסומת. היא צריכה להיות כזאת שהאדם יראה שזה לתועלתו, שכדאי להיות כזה. למשל אנחנו מראים את אורח החיים של אסירים בכלא, ואת אורח החיים של אנשים חולים ועוד כל מיני קבוצות אנשים וכך מדגימים את התוצאות של כל ההרגלים הרעים, מעשים של אנשים בכל הרמות: נשים, גברים, מבוגרים ואפילו ילדים. באופן כללי, זו תוכנית חינוך מונעת.

שאלה: בעיקרון, היו כאלה חברות שבהן מותרות לא הוערכו ונחשבו לדבר פסול. האם תיאורטית זה אפשרי?

תשובתי: לפי דעתי, זה הכרחי. השאלה היא רק מי יעסוק בזה?

שאלה: אין דבר חשוב יותר עבור האדם מאשר דעה של הסובבים. דעה חברתית מעוצבת דרך כלי התקשורת אבל אלו נמצאים בידי העשירים. האם הם יוכלו לפרסם ערכים אנטי-צרכניים?

תשובתי: בעידן שלאחר נגיף הקורונה השאלה הזאת  ניצבת באופן חד במיוחד.

הערה: כלומר שוב מנסים להחזיר אותנו לחברה צרכנית.

תשובתי: ולעשירים אין מוצא אחר. הם מבינים, שאחרת לא יישאר להם כלום. אם אנשים יתחילו להסתפק בצרכים נורמליים, אז 80% ממה שמייצרת האנושות, יהפוך להיות מיותר והיא תפסיק לייצר את המוצר. ודאי, שאנחנו נשמור על הטבע, האוויר יהיה נקי יותר, יהיה לנו נוח לחיות בכזאת סביבה: יותר קל, יותר קריר או חמים וכולי. וממה יתעשרו בעלי הבתים?

שאלה: נוצר מעגל סגור. במשך תקופת הגל הראשון של המגפה בני אדם לא למדו כלום. הדעה החברתית לא השתנתה. היא נמצאת בידיהם של כלי התקשורת וכלי התקשורת בידיהם של עשירים. לעשירים לא משתלם לשנות את הערכים הנוכחיים מפני שהם רוצים להמשיך להרוויח. אז מה המוצא, כיצד האדם יכול לשנות את החברה?

תשובתי: החברה צריכה לעשות עבודה על הטעויות, אנשים צריכים להבין,שחזרה לעבר זו חזרה על אותן טעויות והגעה בלתי נמנעת למשבר גדול יותר. עכשיו, כאשר החברה חוותה כזאת מכה, עליה ללמוד ממנה משהו.

שאלה: האם אתה סבור, שהייסורים בכל זאת יבצעו שינויים כלשהם באדם?

תשובתי: ללא ספק. הם יעשו זאת בהדרגה. גם אם החברה לא תשנה את עצמה, היא לפחות תהיה יותר קשובה למילים של אלה שמפיצים את השיטה לשינוי העולם.

מתוך תוכנית טלוויזיה "עידן שלאחר נגיף הקורונה", 07.05.2020:

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest