דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ילדי היקום, חלק 5

ילדי היקום, חלק 5

במחקר של תכונות פיזיקליות של היקום חיכו לנו הפתעות רבות. נניח, שתחילה הנחנו שקרינה וחלקיקים אינם יכולים לעבור דרך מחסומים מוצקים, אבל עכשיו אנחנו יודעים שזה לא כך.

המיקרו-עולם פתח בפנינו באמת תמונה מפליאה. הרבה השתנה בהבנה שלנו את היקום ומקומו של האדם בתוכו.

מה גם, שכל זה מפני שאנחנו סירבנו ללכת בגישה אידיאולוגית שלמה, בזה שהסכמנו לכך שאנחנו לגמרי לא מבינים, לא מרגישים, לא מכירים את הבריאה וצריכים לחקור אותה "מאפס". בזה המדע התרחק מהדת, יצא ממערכת המגבלות שלה, דבר שמאוד עזר.

המאבק הזה לקח מאות שנים, ועד היום במגוון רחב של השקפות מתגלים הדים של אותם התחומים שפעם הטילה הכנסייה על המדענים ושאר מוסדות הדת, שלא קיבלו את מה שלא עלה בקנה אחד עם עיקרי האמונה שלהם, למרות שעיקרי האמונה הללו התקבלו, מפני שהם עזרו לנהל ולשלוט בבני אדם ובעניינים אחרים.

ובכן, הידע שלנו אודות היקום מאוד מוגבל. בזמן האחרון אנחנו מגיעים למסקנה על החלקיות של תמונת המציאות שלנו ושהיא מקוטעת. ואפילו שנצליח להשיג אותה במלואה, הנתונים של המחקרים כבר מורים על קיומם האפשרי של יקומים מקבילים. אנחנו פשוט רואים, שללא הנחה כזאת הנוסחאות שלנו אינן תואמות ביניהן, ולכן נאלצות לקחת בחשבון אפשרות כזאת.

ובהמשך, צצות שאלות על הקשר בין היקומים, על המעבר ביניהם, במדרגה יותר עליונה שעוטפת אותנו, אבל שאינה נגישה לתפיסה שלנו. אחרת הנתונים שלנו לא מסתדרים לאחד שלם.

כמובן, שאנחנו מחפשים חיים תבוניים על פני כוכבי לכת אחרים. לפי דעתי הם אינם קיימים שם וכדור הארץ ה"מסכן" הוא היחיד שעליו חיים יצורים בעלי תבונה, בזה שמזהמים והורגים את הטבע הדומם, הצומח והחי.

איזה כוכב לכת נפלא זה היה אם הירק היה פשוט מכסה אותו. אפשר עוד להוסיף מתוך החשיבה כמה חיות, אבל מעט בני אדם, זה כבר מוגזם.

ואם נאמר ברצינות, אז מתוך התוודות כללית, החיים על פני כדור הארץ זו באמת תופעה נדירה. לצורך הופעתם נדרשו שילובים מאוד ספציפיים של כל מיני פרמטרים וכוחות טבע, שאפשרו לחלקיקים להתחבר ביניהם לצורה חדשה ולרכוש תכונת רבייה חדשה ומיוחדת של התפתחות ביולוגית. זו כבר מדרגה אחרת לחלוטין בהשוואה לשאר היקום.

ההמשך יבוא…

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 308, 02.03.2014

ידיעות קודמות בנושא:
ילדי היקום, חלק 4
ילדי היקום, חלק 3
ילדי היקום, חלק 2

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest