דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / ייעודו האמיתי של התנ"ך

ייעודו האמיתי של התנ"ך

התנ"ך הוא ספר החיים. הוא מסביר לנו איך לעלות מעל היחס הרגיל שלנו לחיים, ואיך לזרום בזרימה אחת, כמו נהר שבו האדם מתחבר עם המים וזורם בתוכם

כולנו מכירים את סיפורי התנ"ך ברמה כזו או אחרת, אך רק מעטים מבינים את הייחודיות שלו. התנ"ך איננו ספר שבא ללמד אותנו היסטוריה או גיאוגרפיה, הוא גם לא ספר חוקים, התנ"ך הוא ספר החיים, ויש בכוחו להשפיע על הקורא בו כך שתוך כדי הקריאה הוא משתנה. הוא מגלה שמדובר בו עצמו ושכל מה שמסופר נמצא בתוכו.

התנ"ך כתוב כמו קוד שיש לפענחו. בשביל להבין אותו לעומק עלינו ללמוד שפה חדשה – "שפת ההשפעה". לפי חכמת הקבלה, להשפיע משמעו להעניק שפע. השפעה היא תכונת נתינה מיוחדת, פנימית, שלא פשוט לרכוש אותה. מי שרוכש אותה נמצא במציאות של אהבת הזולת, והוא נקרא "מקובל".

אפשר להתבלבל ולחשוב שגם כעת אנחנו נמצאים באהבת הזולת, אבל אם נבחן את עצמנו בלי לייפות את הדברים, נגלה שלצד אהבת האחר יש לנו תמיד הנאה אישית מסוימת, הרגשה נעימה, סיפוק ועוד. הטבע שלנו לא מאפשר לנו לאהוב בצורה חד-סטרית בלי לקבל דבר בתמורה. מי שמתעלה מעל טבעו, נפתח אצלו ערוץ חדש של תפיסה, של מחשבה ושל הרגשה, והוא מתחיל לחיות בחיבוק עם התנ"ך.

רק באמצעות תכונת האהבה, באמצעות אותו חיבור בינינו, נוכל לפתוח את הספר נכון. זכינו לכינוי "עם הספר", ומוטלת עלינו האחריות לפתוח את התנ"ך וללמוד את הפנימיות שבו. לשם כך עלינו לעלות אל המצב שהוא כולו השפעה, אהבת הזולת, אהבת העולם, אז נבין מה כתוב בו. הגילוי הזה אפשרי רק על ידי חיבור ואהבה המושגים באמצעות לימוד חכמת הקבלה, ולשם כך אין כל צורך באינטליגנציה מיוחדת או בתכונות נשגבות, נדרש רק רצון.

מתוך התוכנית "חיים חדשים" מס' 501, 15.1.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest