דף הבית / יחסים / יחסי רוסיה ארה"ב (חיים חדשים – 606)

יחסי רוסיה ארה"ב (חיים חדשים – 606)

לכל אומה יש אופי משלה, ותוספת אותה ספגה מבחוץ. בדרך כלל לא נוח לה עם התוספת הזו. אמריקה נוצרה על ידי אנגלוסאקסים וגרמנים, לכן היא אינה דומה לרוסיה. (הרב ד"ר מיכאל לייטמן בשיחה עם אורן לוי וניצה מזוז)

תוכנית הטלוויזיה "חיים חדשים" בנושא "יחסי רוסיה ארה"ב".

לצפייה/האזנה: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

להורדת התוכנית: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

תקציר השיחה:

לכל אומה יש אופי משלה, ותוספת אותה ספגה מבחוץ. בדרך כלל לא נוח לה עם התוספת הזו. אמריקה נוצרה על ידי אנגלוסאקסים וגרמנים, לכן היא אינה דומה לרוסיה.

העם הרוסי מאוד לא פרגמטי, אך חשובה לו מאד הגאווה. הוא מוכן להכול, העיקר שיגידו שהוא חזק. לעומת זאת, הגישה האנגלוסאקסית הפוכה, היא מאוד פרגמטית ולא אכפת להם מה אומרים עליהם, העיקר שהם מתקדמים עוד ועוד.

בנוסף, הגישה האמריקאית השתנתה מאד בהשפעת האפרו-אמריקאים, הלטיניים, והמוסלמים שנכנסו ונטמעו בתוכם. בעתיד, אמריקה תיחלש ולא תמשיך להיות מעצמת-על, לכן לא צפוי מאבק בינה לבין רוסיה.

אנחנו רואים שהעולם משתנה, טכנולוגיות חדשות מבטלות את הצורך בנשק גדול ובתעשייה גדולה וכולי. בעתיד העולם יתפצל להמון מדינות קטנות, וכל מדינה תהיה עם אופי משלה, כך גם ארה"ב תתפרק.

וכשנוכל להדפיס הכול במדפסות תלת מימד, העברת הסחורות בין המדינות תצטמצם במידה עצומה. עם זאת, יתגלו קלקולים שלא יתנו לנו לחיות ברוגע, ויחייבו אותנו לתקן את הטבע שלנו.

כמו זוג שרב על שטויות, עמים ירצו להרוג זה את זה, ואז נגיע למצב שהעולם יזדקק לחינוך לקשר חדש, נגיע לחוק כלל-עולמי: על ידי חינוך מיוחד, יהיה עלינו ללמוד להתחבר מעל לכל ההבדלים.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest