יחד ללא אבדות

מתוך שיעור מס' 2 במרכז "קבלה לעם" – מוסקבה.

בזמנים עברו, המקובלים הלכו בדרך אישית והיה להם מאוד קשה. נאמר אפילו שאלף אנשים באו ללמוד (נכנסו לחדר) ורק אחד מהם יצא להוראה (אל האור). אך בזמננו, אנחנו יכולים להתקדם מבלי לאבד את החברים שלנו בדרך, אם רק נצליח לבנות בינינו את הרצון הכללי המשותף.

לכן העיקר הוא "תפילת רבים": כשכולנו יחד מנסים לאחֵד יחד את כל הרצונות שלנו, כדי שבעזרתם נזמין על עצמנו את הכוח האחד והיחיד שממלא את המציאות, שיתגלה כמחבר אותנו, כקיים בינינו. הגילוי של כוח הטבע היסודי הזה נקרא גילוי הבורא, מפני שהוא הגורם הראשוני ואנחנו התולדות שלו.

אז כיצד עלינו לעורר את השפעת הכוח הזה, כדי שהוא יוליד, יוציא אותנו מתוך עצמנו החוצה? כיצד נוכל להתחיל להרגיש חוץ מעצמנו גם את מה שמתרחש מחוץ לנו, בדומה לעובר שיוצא מרחם אימו? – אנחנו צריכים להזמין את הכוח הזה כדי להיוולד. הוא יחייב גם אותנו וגם את כל הסובב אותנו להתאמץ ו"לדחוק" אותנו אל האור.

לשֵם כך נחוצה לנו "תפילת רבים". יחד עלינו להגיע להכרה בנחיצותה. וכמובן אז נראה ונרגיש את כל מה שבאמת מתרחש בעולם. כל הסיבות, כל הפעולות, הכול מייד יתבהר לנו ונרגיש שנולדנו להרגשת העולם החדש, לא נזהה את עצמנו עם הגוף, אלא נהיה בקשר תמידי עם הכוח האחד והיחיד הממלא את המציאות.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 16.01.2011

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest