דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / יחד במכונית אחת שאיבדה את השליטה

יחד במכונית אחת שאיבדה את השליטה

שאלה: מדוע התרחשה השבירה של הרצונות בעולמות העליונים?

תשובתי: השבירה מתבטאת בכך שהייתה לי כוונה בעל מנת להשפיע והיא הפכה להיות למען עצמי, ואני מרגיש שנשברתי!

קודם לכן נמנעתי מקבלה אגואיסטית למען עצמי, לפי רצוני, לפי החלטתי, פיקחתי על עצמי. ופתאום ה"אני" שלי כאילו נעלם, ואני כבר לא בעל הבית על עצמי.

דווקא בזה מסתכם היום המשבר העולמי, שמראה לנו שאיננו שולטים יותר במצב. המשבר לא מתבטא רק בכך שבתחומים מסוימים קורים כשלים. עדיין איננו מבינים את הטבע של כל הכאוס הזה שנוצר כתוצאה מהמשבר. והוא דווקא מתבטא בכך שהאדם מאבד את השליטה על המתרחש.

עד עכשיו אני שלטתי על כל האגו שלי: נאבקתי נגד אגו אחר, נלחמנו זה עם זה, אחד ניצח והשני הפסיד, ואחר כך להיפך. אבל המאבק הזה היה מובן לנו לחלוטין וגם החשבון היה ברור. לא משנה שלפעמים טעיתי, אבל ראיתי שאני שולט במה שקורה. ולכן זה לא היה נקרא משבר.

כל המשברים הפרטיים שהתרחשו לפני כן, עדיין לא היו משברים של ממש. המשבר הוא כשאתה מאבד את היכולת להבין ולנהל את המצב. פתאום מופיעה מעליך שליטה זרה ואתה לא מבין אותה, אתה לא מכיר את החוקים שלפיהם היא פועלת, שום דבר! זה מה שקורה איתנו היום.

לכן, כדי לעבור את המשבר הזה אנחנו צריכים לחפש כיצד להחזיר לעצמנו את השליטה על כל מה שקורה. כאילו שהמכונית שלך הפסיקה להישמע להגה, ואתה מחפש איך להחזיר את השליטה על הרכב. קודם כל, במקרה כזה, צריך לעצור! אם אתה לא יודע לאן אתה נוסע, אתה צריך לעצור כמה שיותר מהר. הרי מתישהו הייתה לך שליטה, ועכשיו איבדת אותה, אז לפחות אל תתרחק יותר מדי מהנקודה ההיא.

לכן אנחנו עוצרים, כלומר, לא משתמשים יותר באגו כמו מקודם. ואם אנחנו לא רוצים לבצע בעצמנו את השינוי הזה, אז הטבע עושה זאת במקומנו והורס אותנו. זה מה שקורה היום: מפעלים נסגרים, אנשים נשארים ללא עבודה, כולם קורסים ופושטים את הרגל בזה אחר זה.

הטבע עושה זאת כדי לצמצם את מימדי חוסר הסדר הזה ולהרגיע אותנו בכוח, אם איננו מסוגלים לעשות את זה בעצמנו. כדי שאנחנו עכשיו, במצב הרגוע והמצומצם יותר, נתחיל להבחין ולברר בזכות מה נוכל לשלוט בו.

הכוח העליון רוצה שאנחנו נשלוט וננהל. קודם לכן הוא נתן לנו לשלוט בעזרת האגו שלנו, הוא כל הזמן הגדיל את האגו שלנו וכך חייב אותנו להתפתח. אבל עכשיו אנחנו צריכים לקחת את השליטה לידיים שלנו, במקום הכוח העליון, ולשלוט כמוהו.

זאת המשימה שניצבת היום לפנינו. מתוך החיפוש אחר אמצעי חדשים, אנחנו נגלה שכבר לא נוכל לשלוט על חשבון האגו. זה פשוט כבר לא עובד יותר, אתה מסובב את ההגה והמכונית לא מגיבה בכלל. וחוץ מזה, המנוע כבוי! אתה לוחץ על הגז בכל הכוח, והמכונית לא זזה.

כוח הרצון בצורתו האגואיסטית הישרה כבר לא פועל יותר. ומה אפשר לעשות כאן?

מסתבר שקיימת מערכת אחרת, כאילו סוג אחר של מכונית, לא סתם מכונית שנוסעת על דלק, אלא מכונית שמשולבת גם עם מנוע חשמלי. ואנחנו צריכים לעבור לסוג הזה של המנוע. דרך המערכת האינטגרלית והקשר בין כולם אנחנו מפעילים את המנוע החדש. אין ברירה, המנוע הישן כבר לא עובד.

אנחנו עדיין לא מתארים לעצמנו עד כמה המערכת הזאת הפוכה, עוד לא התחלנו להכיר את החוקים שלה, את מה שמתרחש בתוכה. אנחנו בינתיים כביכול עומדים בהמתנה בכניסה כדי להתרגל במקצת לעולם החדש, ושומעים צלילים בודדים ממה שמתרחש מעבר לקיר. וגם זה דורש מאיתנו מאמצים רבים…

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 24.01.2012

ידיעות קודמות בנושא:
בין שני העולמות
לא הרצון הוא ששבור, אלא המסך
רישיון נהיגה לניהול החיים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest