דף הבית / המשבר ופתרונו / יורו-מיידן: אמריקה נגד אירופה – לזרוע כאוס במדינה

יורו-מיידן: אמריקה נגד אירופה – לזרוע כאוס במדינה

מתוך ראיון של עיתונאים רוסים עם מנהל האקדמיה הבין לאומית לחכמת הקבלה, הרב ד"ר מיכאל לייטמן.

כיום אוקראינה היא החוליה המקשרת, הגשר בין אירופה לאסיה. החיבור בין אירופה לאסיה אינו משרת את האינטרסים של אמריקה, ולכן היא עושה כל שביכולתה על מנת שזה לא יקרה.

התהליך האוקראיני לא ייעצר, והוא דומה מאוד ל"אביב הערבי". מדובר בתהליך נשלט ומאורגן מראש, שהוא חלק מהתמונה הכללית של ההתפתחות האגואיסטית של האנושות.

* * *

באופן כללי מדובר בשני כוחות: כוח אחד מכוון לאיחוד, ואילו הכוח השני – לפירוד. הכוח הראשון כולל את הניסיונות ליצור רצועה משותפת של אירופה, רוסיה וסין, וגם יפן. תהליך זה סותר את הרצונות והתקוות של הממשלה האמריקאית, המתנגדת לכך. התסריט הגרוע ביותר הוא עימות שעלול להסתיים במלחמת עולם.

* * *

המגמה הנוכחית לא תראה ניצנים חיוביים. באף מדינה המהפכות לא הובילו לתוצאה טובה. אזרחים מן השורה הופכים לכלי משחק, והכוח שמנהל אותם מוביל לכאוס בלבד. אותו הדבר סודר גם במזרח התיכון.

* * *

אין דבר המתרחש ללא סיבה. אמריקה פועלת נגד אירופה כי אירופה התאחדה כדי לעמוד כנגד אמריקה, אם לא עד עצמאות מלאה, אז לפחות עד לריבונות מסוימת.

היום מסתמנת נחיצות בחיבור של אירופה עם רוסיה דרך אוקראינה, לכן אוקראינה הפכה לנקודה בוערת, שכן בלעדיה לא יהיה חיבור. היא מורכבת משני חלקים: פרו-מערבי ופרו-רוסי, והיא יכולה להפוך לאותו ה"גשר".

האמריקאים מאוד מפחדים מחיבור כזה שייצור מרחב גיאו-פוליטי אחיד, שיכלול גם את מדינות ערב, שכן אז אמריקה תאבד את כל העולם. לכן לאמריקה חשוב לא לאפשר לאוקראינה להפוך לחוליה המקשרת בין אירופה לרוסיה.

* * *

בזירה הזאת מתנגשים כוחות אגואיסטיים רבים מכל הכיוונים, והאגו המקומי ש"מחומם" מבחוץ, מוביל לפירוק הקשר.

אם הכוחות שמנהלים את התהליך הצליחו לעורר את העם, אז אוקראינה תלך לפירוד. לא מן הסתם מתגלות היום סתירות היסטוריות ענקיות, שלא תוקנו אלא היו רדומות עד שכעת ה"מוגלה" התגלתה ויצאה החוצה.

* * *

בסופו של דבר, אנחנו חייבים להבין שהאגו הוא האויב העיקרי שלנו. בגללו אנחנו לא מסוגלים להגיע לשום הסכמים ולא מצליחים להיפטר מהמשברים. האגו הוא הטבע שלנו, והוא "קובר" אותנו.

כיום העולם לא מוצא את נקודות החיבור, למרות שכביכול למדנו מהניסיון המר של המלחמות במאה הקודמת. "עידן הזהב" נגמר, ופתרון אין. כולם מבינים שחייבים להיות אינטגרלים, בדומה לטבע, שההצלה היא רק באחדות, בפתרון בעיות משותף, אבל הלכה למעשה, אפילו אירופה אינה מסוגלת לזה, על אף שהיא, כביכול, יצרה את המרחב האחיד.

* * *

אנחנו חייבים להתעלות מעל הטבע האגואיסטי שלנו, ולמעשה, יש לנו כלים מתאימים. רק כך נוכל לפתור את הבעיות הגלובליות, האינטגרליות בצורה נכונה, אינטגרלית, דרך התקרבות וקשר הדדי. זה העתיד שלנו, מה שלא יהיה.

והיום, העימות שלנו עם הכוח האחיד של הטבע מתבטא בפירוק קשרים משפחתיים, בסכסוכים מכל מיני סוגים. הבעיה היא רק בכך שאנחנו מאפשרים לאגו לנהל אותנו.

כאן טמון הצורך ההיסטורי. אנחנו חייבים להכיר באגו כרע, כמקור כל הצרות. רק אז נגיע למסקנה שאנחנו חייבים לשנות את עצמנו, שהבעיה היא בתוך האדם, בכל אחד מאיתנו, בכל ה-7 מיליארד, ולא בשום דבר אחר.

מכאן, שרק עלייה מעל הבעיות, מעל הצרה המשותפת שלנו, רק הכרזת מלחמה משותפת נגד האגו כאויב הגרוע ביותר שלנו, תאפשר לנו להתאחד וליצור עולם חדש לחלוטין.

* * *

הצורה העתידית האידיאלית של המדינה היא דיון הדדי, ללא עלבונות ישנים וטענות, ללא חזרה לעבר. לא אלמנטים פליליים ולא קבוצות חמושות יוכלו לעמוד כנגד העלייה המשותפת לכיוון ההבנה ההדדית. הרי האיחוד האמיתי נותן לנו כוח שטמון ברמה עליונה יותר מהאגו הרגיל.

דווקא בצורה כזאת פעלנו בישראל בשנת 2011, כאשר האמריקאים ניסו ליזום כאן תהליך דומה ולהתסיס את ההמונים.

הצבא של שחרור העם מהאגו קורא לא להתחמשות, אלא ל"שולחנות עגולים" שסביבם יושבים כל הצדדים ללא יוצא מן הכלל ופותרים את הבעיות לפי השיטה האנטי-אגואיסטית.

* * *

אנחנו קשורים בעולם המודרני בצורה טוטאלית. ולא משנה כמה "נשחק" בטכנולוגיות פוליטיות ובמשחקים אחרים, הקשר בינינו רק מתחזק, ומתגלה תלות הדדית הדוקה עוד יותר בין אנשים, עמים, מדינות, וכן בסביבה החיצונית.

למעשה, אנחנו נמצאים במרחב סגור שמשפיע עלינו מכל הצדדים על פי העיקרון של אחדות. אבל האגו שלנו מתנגד לזה ופועל בצורה הפוכה – מפריד בינינו, קורע אותנו לחתיכות. היום אנחנו עומדים מול הניגודיות בין הטבע ככלל והטבע האגואיסטי שלנו. ולכן, הטבע מוביל אותנו לאינטגרציה בצורה קשוחה. כל ההיסטוריה של המאה ה- 20 מעידה על כך.

* * *

בזמננו, באם אנחנו רוצים או לא, כבר לא ניתן לשחק בפרוטקציוניזם. הקשר ההדדי הטוב זה לא סתם סיסמה יפה, אלא הכרח המציאות כפי שנובע מכל המחקרים והעובדות. העולם הוא אינטגרלי, ואנחנו לא. לכן, אנחנו חייבים להשתנות.

ידיעות קודמות בנושא:
הטכנולוגיה להשמדת מדינה
מומחים למהפכות מהירות
כסף – ניהול – שליטה – "אור מקיף"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest