דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / יום של התגלות הבורא

יום של התגלות הבורא

שאלה: בפרשת השבוע "שמיני" מדובר על כך, שלאחר שבעה ימים של הקדשה, ביום של התחלת השירות באוהל המועד, משה קורא לאהרן ולבניו לעשות קורבנות מיוחדים. משה ואהרן יוצאים לברך את העָם וגדלות הבורא מופיעה לפני כל עָם ישראל. מה הכוונה "היום השמיני"?

תשובתי: שבעת הימים הראשונים תואמים לספירות: "חסד", "גבורה", "תפארת", "נצח", "הוד", "יסוד" ו"מלכות", ואילו היום השמיני זו כבר השגה, עלייתה של "מלכות" ל"בינה". "בינה", זו התגלות של ההתחלה האלוקית שבנו.

ב"פירוש הגדול" נאמר, שהעם דאג האם הבורא יתגלה. זה תלוי איך שיעברו שבעת הימים הראשונים, כלומר קליטת התכונות התחתונות שנמצאות באדם ("חסד", "גבורה", "תפארת", "נצח", "הוד", "יסוד") שנכנסות לתוך "מלכות", ואיך "מלכות" תגיב ותקלוט את התכונות האלה, שכתוצאה מזה ה"בינה" תתגלה בה. זה נקרא התגלות הבורא, כי הבורא בפני עצמו איננו, הוא לא קיים.

חייבים להבין את היחסיות של האבחנות שלנו, של תפיסת המציאות שלנו. כאשר אנחנו אומרים שהבורא לא קיים, אנחנו מתכוונים לכך שלא יכולים לתפוס אותו, לא יכולים להגדיר אותו. מבחינתנו הוא לא קיים עד שאנחנו לא נשתווה אליו בתכונות של השפעה ואהבה, בקשר בינינו.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 18.12.2013

ידיעות קודמות בנושא:
התגלות מעורפלת של הבורא
אוהל המועד (המשכן)
המשכן הוא המקום לחיים הרוחניים שלנו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest