דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / יום פטירתו של האר"י הקדוש

יום פטירתו של האר"י הקדוש

laitman_2009-10_usa_0307_70.jpg

היום אנחנו מציינים את יום פטירתו של האר"י הקדוש. אנחנו נציין את היום הזה בסעודה חגיגית שבה ישתתפו הרבה תלמידים בכל רחבי העולם, אשר מוקירים את הנשמה המיוחדת הזאת שגילתה לנו את הגאולה הרוחנית, כיצד לצאת מהגלות האחרונה ולהשיג את גילוי הבורא.

גילוי הבורא הוא גילוי תכונת האהבה וההשפעה בתוכנו, המחברים את כולנו יחד. ובאותה המידה שאנחנו נתאחד, אנחנו נגלה בתוכנו את הכוח העליון, את החיים הרוחניים העליונים. האר"י זרק לנו לכאן, לעולם הזה, קצה חבל שאם נאחז בו, נוכל להתחיל לעלות לעולם הרוחני ממצבנו. לכן אנחנו כל כך אסירי תודה להאר"י וכל כך מכבדים ומוקירים אותו. אנחנו רוצים להתקרב אליו כמה שיותר, הוא מייצג עבורנו את רצונו של הבורא, והודות לו אנחנו עולים.

בעל הסולם כתב שהוא לא הוסיף דבר ללימוד האר"י, אלא רק הסביר אותו. כל מקובל שבא לאחר האר"י, פיתח עוד במקצת את לימודו, הרי האר"י הניח בסיס לשיטת התיקון. אתם יכולים לשאול, הרי אברהם הוא זה שמכונה אב האומה, האם שיטת התיקון לא שייכת לו? – אך בזמנו של אברהם אנחנו עדיין לא עברנו דרך שבירת הנשמות, חורבן בתי המקדש הראשון והשני, עדיין לא הסתיימה תקופת הגלות.

האר"י חי בסוף תקופת הגלות האחרונה, ממנו והלאה מתחילים "צירי לידה" של תקופת הגאולה, כשאנחנו חייבים להתחיל לעלות. האר"י לקח את כל חכמת הקבלה הקודמת, קבלת האבות ותקופת הגלות, ועשה ממנה שיטה לתיקון הנשמות. לכן האדם הזה יקר לנו במיוחד. נקווה שאנחנו נזכה להיות תלמידיו האמיתיים של האר"י!

מתוך שיעור על מכתבו של בעל הסולם, 15.07.2010

רשומות קודמות בנושא:
שלבי גילוי חוכמת הקבלה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest