דף הבית / המשבר ופתרונו / יום עבודה של שעתיים יציל את העולם

יום עבודה של שעתיים יציל את העולם

דעה (א. וייצזקר, E. Weizsecker, מדען, פוליטיקאי, מחבר הספר "גורם מספר 5. נוסחת הצמיחה הממושכת."):

המשבר הפיננסי הכניס מיליוני משפחות לעוני, הוחמצה ההזדמנות לייצב את הצמצום בצריכה, נשכח המושג של היכולת להיות מאושרים עם צריכה מועטה של מוצרים.

קיים רצון לביטחון עבור המשפחה, לדירה, אוטו, אוכל טוב, ביגוד יפה, שירותים רפואיים, השכלה, טיפוח עצמי, ספורט, בילויים – אלה הם החלומות של רוב האנשים.

כאשר מסתכלים על השכנים המצליחים, הטענות גדלות. כל יום הפרסום מחדיר לנו לא להסתפק במה שהשגנו (והכלכלה משלמת לו על זה). הפוליטיקה רואה בצמיחה אפשרות לקבל מצביעים רבים, היווצרות של יותר מקומות עבודה והשלמת תקציב המדינה. כל זה יכול להיות רק בתנאי שקיימת צמיחה.

אך דווקא הצמיחה הזאת אשמה בשינוי האקלים, אכלוס העולם, בזיזה של אוצרות הטבע. כדור הארץ לא יספיק כדי לממש את כל החלומות החומרניים של האוכלוסייה הגדלה בצורה תמידית. הגיע הזמן שהחברה תוותר על המותרות ותקבל את הגישה הסבירה לסיפוק צרכיה. במקרה כזה החברה תהיה יציבה. חייבים להתגבר על התבנית של העולם של היום אשר נוצרה על ידי מחשבה אנגלו-סקסונית.

נחוצה דאגה חברתית על הקיום, כגון, שרות ציבורי מובטח והכנסה מינימלית סבירה עבור כולם. זקוקים לחלוקת עבודה יעילה, משרה מלאה של זמן קצר עבור כולם, יום עבודה של שעתיים.

התייחסותי: אלו הן המחשבות הקרובות לחינוך האינטגרלי. משמח לראות איך מה שנאמר על ידינו לפני הרבה שנים מתבטא היום על ידי אנשים רבים!

ידיעות קודמות בנושא:
למה אנחנו עובדים כל כך הרבה?
האבטלה היא איום עולמי
בריאות או עושק?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest