דף הבית / יחסים / יום חדש, חיים חדשים

יום חדש, חיים חדשים

שאלה: האם אפשר לתת דוגמה חיצונית לאיזון רוחני, היכן זה מתגלה?

תשובתי: לא, מפני שהעולם שלנו לא מהווה דוגמה לאיזון של כוחות רוחניים. בעולם שלנו אין שום דבר רוחני. הוא נחוץ רק כדי להביא את האדם לאיחוד פנימי. לכן מתפקדים כאן כוחות פירוד שליליים. אין כוחות חיוביים, למרות שלפעמים הם עובדים, אבל רק במצב הפוך, כדי להביא אותנו להשגה נכונה, ש"אין עוד מלבדו".

שאלה: יכול להיות שבכל זאת אפשר לראות זאת מתוך דוגמה של משפחה, שברגע נתון שורה בה הרמוניה ואהבה, אבל אף אחד לא שוכח את הוויכוחים והמחלוקות, שהיו אתמול או שלשום?

תשובתי: שום דבר אינו נשכח. אבל אם שני בני הזוג מאזנים את עצמם במודע, ולשניהם יש שאיפה ברורה לאיחוד נכון, מאחר והם מבינים שמשני הצדדים יש רע וביחס אליו יש טוב, ורוצים לאזן ביניהם, אז הם מנטרלים את הרע, "מחזיקים אותו תחת פיקוח". בצורה הזו בערך קיימת המערכת הרוחנית.

הערה: הרבה פעמים אתה נותן דוגמה של היחסים שלך עם אשתך. אם אתמול קצת התווכחתם, אז בבוקר אתם כבר לא זוכרים את הוויכוח ולא מדברים עליו.

תשובתי: לא נכון. למחרת בבוקר אני זוכר הכול וגם היא. אבל קבענו, שכל בוקר אנחנו מתחילים דף חדש ולכן מתנהגים כאילו שלא היה שום דבר. יש בינינו ברית, ואנחנו משתדלים לא להפר אותה. זו עבודה רוחנית רצינית טובה. הסכמנו, שלמחרת לא ניזכר בעבר. חלף יום, מחקנו את זה.

שאלה: כלומר האדם מבין שזה טוב עבורו, שכך אפשר לעקוף את כל הבעיות?

תשובתי: מפני שאחרת לא תוכל לשמור על חיי הנישואין לאורך שנים רבות. אנחנו נשואים כבר 50 שנה!

שאלה: מאיפה לוקחים כוחות? מהבורא?

תשובתי: לא. הכרחי שיהיה הרצון לשמור על שלמות המשפחה, ולשם כך עליך לפתח מערכת התנהגות מסוימת.

מתוך שיעור וירטואלי, 17.06.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest