דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / חגים ומועדים / יום הכיפורים – על מה נכפר?

יום הכיפורים – על מה נכפר?

כל החגים והימים המיוחדים שיש לנו במהלך השנה מדברים על ההתעלות הרוחנית של האדם, אם הוא עובד כמו שצריך, בקצב הנכון, אז משנה לשנה ומיום ליום הוא עולה יותר ויותר בסולם המדרגות, עד שהוא מגיע לדבקות שלמה בבורא.

בין כל התאריכים המיוחדים, יש מצב שבו האדם מתעלה מעל האגו שלו, וזה נקרא "יציאת מצרים". כשהוא מגיע לכוח ההשפעה, זה נקרא "שבועות". כשהוא מגיע אחר כך לדון את עצמו ורואה שלא מסוגל, אז הוא נשבר וזה נקרא "תשעה באב". אחר כך הוא נכנס להחלטה שהוא חייב להתחיל את החיים שלו עם יחס חדש לבורא, ואז כשהוא מתחיל זה נקרא "ראש השנה".

הדבר העיקרי הוא שהאדם עושה חשבון נכון, איך להיכנס לתקופה החדשה, לזמן החדש. כמה פעמים אדם במהלך החיים רוצה לשנות את חייו וכאילו להתחיל מחדש, וזה מסמל לנו את "יום הכיפורים". יום הכיפורים הוא אחד הימים שהאדם חייב לעבור עד שהוא מגיע להזדהות עם הבורא, להשתוות הצורה ודבקות בבורא, זה הוא יום הכפרה. כפרה הכוונה שהאדם מבקש סליחה מהבורא, הוא בודק את עצמו ורואה כמה פעמים הבורא נתן לו הזדמנות לתקן את עצמו ולהגיע לדבקות בו והוא זלזל בהזדמנות, הוא לא יכול היה להתגבר על עצמו. כעת ביום הכיפורים הוא מגלה זאת בבירור, בביקורת, בבדיקה של עצמו.

 

מתוך שיעור הבוקר היומי, 15.9.2021

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest