דף הבית / אקטואליה / יהודים מכרו בית כנסת למוסלמים

יהודים מכרו בית כנסת למוסלמים

הערה: הקהילה היהודית במרסיי מכרה את בית הכנסת "אור תורה" לארגון המוסלמי "אל באדאר"  לצורך הקמת מסגד. צבי עמר, ראש הקהילה היהודית של מרסיי אישר את המכירה: "בעשרים השנים האחרונות היינו עדים למעבר של אוכלוסייה יהודית לאזורים אחרים של העיר. אני מתייחס בחיוב למכירת הבניין. א-לוהים הוא אחד לכולם. העיקר שהשינויים יתרחשו בהרמוניה", אמר עמר.

התייחסותי: איני רואה בזה שום דבר מוזר. מרסיי היא עיר גדולה בדרום צרפת עם כמות אוכלוסייה גדולה, שמתוכה 220 אלף הם ערבים. טבעי הדבר שיש שם יותר צורך במסגדים מאשר בבתי כנסת. היהודים עוברים ממרכז מרסיי לפרוורים, שם הם עדיין יכולים לחיות, ובכלל עוד מעט הם יעזבו את צרפת.

מסגד לא נחשב למוסד אנטי א-לוהי, ולכן אפשר לשנות את בית הכנסת למסגד. כמו כן, האסלאם איננו פוליתאיזם (אמונה באלים רבים) ולא עשיית דמות מהבורא. היהודים נכנעים בכל מקום, מפני שהם מאבדים את העקרונות הרוחניים שלהם. מקרה מעניין אירע בטורונטו, יהודים החלו לאכלס אזור חדש והשאירו כיכר אחת שלא נקנתה. המוסלמים החלו להתעניין בכיכר והודיעו "אם לא תקנו את הכיכר הזאת, אנחנו נקנה אותה". היהודים התווכחו ועשו בירורים ביניהם, ובינתיים המוסלמים קנו את הכיכר והקימו שם מסגד. עכשיו במרכז יהודי גדול ניצב מסגד. כל זה קרה מפני שהיהודים נמצאים בוויכוחים ביניהם ובשל כך לא הצליחו לגייס כמה מיליונים כדי לקנות את הכיכר, כך מתנהל הכול.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן,  1.5.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest