דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / יד ששוברת אלוקים אחרים

יד ששוברת אלוקים אחרים

laitman_2011-03-22_1909-70.jpg

("אין עוד מלבדו")

האדם כנברא, מתחלק להמון חלקים, לכל הבריאה הענקית. והבורא מתחלק להמון מקורות של השפעה על האדם: טובים ורעים. העולם מסביב לאדם מתחלק לטוב ורע. ולכן גם היחסים שלהם מתחלקים: בין אדם, שכבר איחד הכל לנברא היחיד או שבינתיים לא הצליח לאחד, והבורא, שהוא היחיד או שיכול להיות שמורכב מהמון מקורות שלא קשורים ביניהם: פעם טובים ופעם רעים.

וכמו כן גם היחסים ביניהם מתחלקים: למען עצמי או למען ההשפעה. ועל האדם להבין, מה נדרש ממנו: למה הוא חייב לפעול רק למען ההשפעה, ולהגיע לזה למרות כל הבלבולים והאגו המכביד. הוא לומד לחבר בתוכו כוונה בעל מנת להשפיע עם הרצון לקבל. בסופו של דבר, הוא מאחד את כל התנאים האלה לאחד, בכזו צורה, שאפילו בעצמו כבר מפסיק להתקיים כמקור של מחשבות, כוחות ופעולות, אלא מהווה רק "העתקה" הפוכה של דבקות עם הבורא, של המצב היחידי שקיים.

ואת המצב היחידי הזה הוא צריך לשחזר, למצוא, לתאר לעצמו! אם האדם כל הזמן נמצא בחיפוש אחר נקודת האיחוד הזאת, עד לכזו מידה, שנעלם בה או שנכלל בשווה לגמרי, אז זה אומר, שהוא עובד מעל ל"אלוקים אחרים".

כך הוא מברר את היחס שלו אל הבורא: כלומר האם בכל המחשבות, הסיבות והפעולות שלו קיים עוד איזה כוח, חוץ מהבורא, שמשפיע על המחשבות וההחלטות שלו, בהימצאו שם בפנים. ואז האדם רואה, שמשתתף בעבודה של כל כוחות המחשבה והרצון, יחד עם הבורא. הוא הופך להיות כמו כפפה על ידו של הבורא, שיודעת את כל התנועות של היד הזאת ומסכימה לכל הפעולות האלה, למרות כל התכונות ההפוכות שלה, ומבצעת אותן באיחוד והסכמה עם בעל הבית, בדבקות. זה מסמל, להשיג את אותו המצב היחידי האמיתי שקיים.

וכל העולם הגדול הזה וכל העולמות העליונים מצטרפים לאיחוד הזה עצמו.  לכן אנחנו צריכים לעבוד באופן קבוע על "חשיפת" האלוקים האחרים. וכל סיבה, שממחישה לנו שאנחנו לא נמצאים באיחוד עם הכוח האחד, כולל עצמנו, זה נקרא "אלוקים אחרים". כך מיושם העיקרון "אין עוד מלבדו".

מתוך שיעור על מאמר מספרו של בעל הסולם "שמעתי", 07.07.2011

ידיעות קודמות בנושא:
כל הבריאה על ציר אחד
עולם שבו "אין עוד מלבדו"
זו אינה הגרלה, אלא תמרורים בדרך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest