דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / חגים ומועדים / ט' באב, במלחציים בין פלוס ומינוס

ט' באב, במלחציים בין פלוס ומינוס

שאלה: למה ט' באב נחשב ליום הכי רע בשנה?

תשובתי: אנחנו נמצאים תחת הנהגה של מערכת כוחות שפועלת ומשפיעה עלינו, פעם בצורה טובה ונוחה ופעם בצורה רעה ולא נעימה, כדי לעורר אותנו ולאפשר לנו לשלב נכון את הכוחות האלה ולהגיע לקו אמצעי. אם נאזן את הכוחות האלה, נגיע למצב של הטוב המוחלט. זה אפשרי! כל השנה תהיה טמפרטורה נוחה של 25 מעלות והכול בחיים יהיה טוב, בכל נושא. האדם מסוגל לאזן את כל הכוחות של הטבע, בכך שמביא הכול לאיזון. ביום ט' באב כוחות הדין פועלים בעוצמה חזקה במיוחד. אבל בעצם הם לא שליליים, אלא שואפים לעורר אותנו להגיע לאיזון, לאזן את כל הטבע.

שאלה: הכוחות האלה יותר חזקים מהאדם?

תשובתי: בוודאי, הכוחות האלה חזקים יותר מהאדם, הם מאלצים אותו לבצע את מה שנדרש ממנו. כוחות הטבע פועלים ומשפיעים עלינו ומחייבים אותנו להתחיל להשתנות. אנחנו רואים איזה בלגן מתרחש בעולם. העולם נמצא בנסיגה ובהדרגה זוחל יותר ויותר כלפי מטה, אבל זה מעורר אותנו לפעולה. דווקא עכשיו ישנה הזדמנות לגלות את חכמת הקבלה לכולם ולהראות, שהיא מאפשרת להסדיר את החיים שלנו, כי הכול נמצא בידיים שלנו. בואו נירגע, נביט באופן הגיוני על הדברים וכולנו יחד נחליט איך עלינו להעביר את החיים שלנו באיזון.

כוחות הדין רק נראים לנו באופן זמני כרעים, בהתאם להרגשות שלנו, אבל בעצם אין דבר טוב יותר מהם, כי הם הרי דוחפים אותנו לתיקון. אפשר להגיע לאיזון רק בעזרת חכמת הקבלה, לנו עצמנו אין לזה כוחות. אנחנו חייבים לקבל כוח מיוחד נוסף מלמעלה, שהוא למעלה מהטבע שלנו, כוח של השפעה, אהבה ואיחוד. הכוח הזה יוכל לאזן את הכוחות החיובי והשלילי, את הפלוס והמינוס. על זה בנויה כל הקידמה הטכנולוגית: כל מנוע עובד מפני שאנחנו יודעים לחברו נכון פלוס למינוס, כדי שהכוחות החיובי והשלילי יפעילו אותו ויחייבו לעשות עבודה מועילה לנו.

אנחנו קיימים בתוך הטבע, בו פועלים כוחות חיוביים ושליליים. אבל כל הבעיה היא, שבאמצע אנחנו לא יודעים איך להשתמש נכון בפלוס ובמינוס ולהפוך למכונה שפועלת על ההפרש של פוטנציאלים בצורה הטובה ביותר לטובתנו. דווקא את זה מלמדת אותנו חכמת הקבלה: איך להשתמש בצורה נכונה בשני כוחות מנוגדים, שקיימים בטבע. הכוחות האלה נקראים: יצר הרע ויצר הטוב, אגו והשפעה, שנאה ואהבה. לא צריך להשמיד שום דבר! אם נשלב בצורה נכונה את שני הכוחות האלה ונשתמש בהם נכון, נגיע לתוצאות נפלאות.

אבל לשם כך נדרשת חכמה מיוחדת, כי אנחנו בחיים הרגילים לא יודעים איך לאזן את הפלוס והמינוס: אנחנו או אוהבים או שונאים. ואילו אנחנו צריכים לשלב גם את זה וגם את זה, בזה שמשתמשים בכוחות הפנימיים של האדם, ביחסים שלנו כך, כדי להתעלות מעל לשני הכוחות הללו: מעל לאהבה ושנאה. אז נוכל לנהל אותם ובאמצעותם לאזן את כל החיים שלנו.

תארו לעצמכם שאנחנו עושים דבר כזה במשפחה, עם הילדים, בעבודה, עם החברים, אפילו סתם במסגרות של העולם הגשמי הקטן שלנו, עד כמה היינו הופכים להיות יותר מאושרים. אהבה ושנאה צריכים להתקיים יחד ולאזן זה את זה. אין בעולם שום דבר מיותר, אלא צריך רק לאזן את הכוחות האלה. זאת מלמדת אותנו חכמת הקבלה.

מתוך תוכניתי ברדיו 103FM, בתאריך 14.7.2015. 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest