דף הבית / אקטואליה / טרגדיית מינכן בסגנון פלשתינאי

טרגדיית מינכן בסגנון פלשתינאי

שאלה: מועצת הארגונים היהודיים בצרפת מביעה תרעומת מזה שבפסטיבל הסרטים בקאן מתכננים הקרנה של סרט ערבי "מינכן: הסיפור הפלשתינאי". בסרט, המחבלים שחטפו ורצחו ספורטאים ישראליים מכונים לוחמי החופש, וכל האחריות לפשע מוטלת על משטרת גרמניה. כיצד מתאפשר עיוות כזה של עובדות ברורות?

תשובתי: היום כל העולם המודרני הפך להיות כזה. אם כולם אומרים "שיהודים שותים דם" ומאשימים אותם בהאשמות חסרות הגיון, אז במה שונה פסטיבל קאן? בזמנינו התרבות הפכה לאמצעי ביטוי של הפוליטיקה.

הערה: ואנשים בקלות מאמינים בזה.

תגובתי: בוודאי! לכן מנצלים את התרבות. גורמים בעלי שליטה נטלו לידיהם את מה שמכונה כלי תקשורת עצמאיים, וכעת הם נוטלים לידיהם גם את השליטה בתרבות. הם גם נותנים תשומת לב לתחומי החיים שבהם עדיין אפשר להפעיל את האדם ומתחילים לתמרן בעזרתו.

הערה: בכל זאת הסוכנות היהודית, שהיא "סוכנות" התעמולה החיצונית שלנו משקיעה מאמצים רבים בהסברה.

תגובתי: הארגונים האלה אינם יכולים לעשות דבר, אין להם כוח. הדבר היחיד שאפשר לעשות זה לערוך בדיקה מי אנחנו? האם לא אנחנו עצמנו אשמים במתרחש? אסור לנו להצדיק את עצמנו כל הזמן ולהאשים את אומות העולם בכך שהם ה"רעים" ואילו אנחנו ה"טובים".

צריך לחפור עמוק יותר כדי להבין מיהם היהודים, מה זה ישראל וכיצד אנחנו קשורים לתוכנית מימוש של כל ההתפתחות של הטבע ושל העולם. כי אנחנו באמת מנהלים את התוכנית, מבלי שאנחנו עצמנו יודעים על כך, והיחס הרע שלנו אחד כלפי השני משפיע בצורה רעה על כל העמים, שמאשימים אותנו בכך שאנחנו מהווים מקור של כל הרע. לכן, במו ידינו אנחנו בונים יחס כזה כלפינו ואף אחד לא אשם בזה. לאומות העולם אין כל אפשרות להתנגד לְמה שאנחנו עושים בעולם.

שאלה: האם אנחנו מסוגלים לשנות את היחס הזה?

תשובתי: אנחנו נוכל לשנות את היחס הזה אם נקשיב לְמה שאומרת חכמת הקבלה, אחרת לא נוכל לעשות זאת בשום אופן.

מתוך תוכנית טלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 17.5.2016

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest