דף הבית / קבלה לעם / קבלה למתחיל / טעותם של אלו ש"לא שייכים לעניין"

טעותם של אלו ש"לא שייכים לעניין"

היום המבוי הסתום של ההתפתחות האנושית כבר נותן את אותותיו. אנחנו חיים ב"כפר גלובלי" מודרני, מתוך חוסר ברירה אנו מגלים שאנחנו חייבים להתחבר, ומתחילים להרהר ולדבר על זה. הגיע הזמן לתפוס את מקומנו, את המדרגה האנושית שלנו במערכת הכללית.

מזיק מערכתי

כל הטבע, דומם, צומח וחי, הוא גלובלי, אינטגרלי ומקושר הדדית בכל פרטיו וחלקיו. כל הנבראים, מקנה הסוף ועד לטורפים הגדולים, מולחמים למערכת אחת ויחד מחזיקים את הסדר הכללי. ואילו אנחנו, לא. אנחנו מחוץ לתמונה הזאת. האדם הוא המזיק האמיתי והיחיד שבטבע. מפני שאיננו יודעים גבולות בסיפוק הצרכים שלנו. דבר זה שייך למין האנושי כולו ולכל תחומי חיים, כולל משפחה, עבודה, קשרים חברתיים וכולי.

לדוגמה, הסטטיסטיקה של הגירושים הולכת וגדלה, מתרחב התהום בין הורים וילדים, לצעירים יותר ויותר קשה למצוא לעצמם בן/בת זוג ולהקים משפחה יציבה. השינויים הקיצוניים הללו התרחשו תוך איזה חמישים שנה, ואפילו פחות מזה. הם נגעו אפילו בעם היהודי, שתמיד דאג לחתן את הצעירים ולעזור להם ביצירת תא משפחתי.

בודדים בלתי נפרדים

הסיבה לכל המתרחש, הוא האגו שלנו שהגיע לבחינה האחרונה שלו.

"אגו" זה כשאני לא מסוגל להזדהות עם הזולת. אני מרגיש את הזולת רק בהקשר לתועלת שאני יכול להפיק ממנו. במצב אידיאלי, הייתי רוצה "לסחוט" ממנו כל מה שרק אפשר. וודאי שזה לא אישום, אלא עובדה של הפסיכולוגיה האנושית. כזה הוא הטבע שלנו.

אבל מצד שני, בכל ההתפתחות הכלל-עולמית, הכלכלית, הפיננסית, החברתית, המשפחתית, המדינית, נעלנו את כל העולם, "הברחנו על בריח", בקשרים הדדיים בלתי ניתנים לניתוק ולקריעה, של רשת יחידה. רק שהרשת הזאת מלאה בשנאה, בסכסוכים, בעימותים, באגו ובגאווה.

כתוצאה מזה העולם "רועד" בגלל מהמורות, דאגות ואיומים בלתי פוסקים. חוסר האיחוד בינינו מעורר חוסר התאמה להטבע בכללות, ולכן העולם נורא סובל.

לא העסק שלי?

שאלה: רוב בני האדם חיים חיים רגילים, ולמרות שהם מרוויחים זה על חשבון זה, אבל הם לא בונים איזשהן מלכודות ומזימות לסובבים. אז מה הם עושים לא בסדר? ברצף של דאגות יומיומיות, ב"מלחמה תמידית על הישרדות" קשה לתאר את עצמך כאגואיסט מושבע.

תשובתי: נכון. אבל אם אתה כבר מצדיק בזה את עצמך, אתה בכל זאת סובל, אז תברר למה. זה דורש גישה מדעית בריאה, עוד לפני שלעסק מתחברת חכמת הקבלה, שמסכמת ומקיפה את העולם כולו.

בירור רציונאלי מראה: אנחנו סובלים מפני שאיננו יכולים להסתדר ולהסתגל בינינו.

היה נדמה, מה אפשר לדרוש מאדם מסכן, שבבוקר הולך לעבודה ובערב חוזר הביתה? אבל המסכנים והאומללים הללו יוצרים רשת בת שבעה מיליארד חלקים, שחסרים בה חיבורים נכונים בין הקשרים. ולכן כולנו מנוגדים לאיחוד, הטמון בטבע.

איחוד, התלכדות נכונה, זה מה שנדרש מאיתנו היום. אנחנו לא נחסל את "המלחמה", אם לא נבין מה הבעיה.

אבל כל אחד שוב ושוב ננעל ב"פינה הקטנה" שלו:

– אני לא יודע כלום. מה אתם רוצים ממני?

– רע לך. האם אתה לא רוצה לתקן ולשנות את המצב?

– רוצה, אבל אני לא אשם, אני פשוט חי חיים רגילים…

כך לא נפתרות בעיות. משנה לשנה, ובזמננו זה עובר במהירות רבה עוד יותר, שוקעים במצבים מאוד מסוכנים וקשים. חלקם כבר מאחורינו, ויש לנו ממה ללמוד. אנחנו חייבים סופסוף להבין את מה שמתרחש, במקום להסתתר ב"מאורה" שלנו ולהעמיד פנים שזה לא נוגע לי. כי מכאלה אנשים שאומרים שהם "לא שייכים לעניין" מורכבת האנושות.

מתוך תוכניתי ברדיו FM103, מתאריך 8.3.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest