דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / טוב להיות יחד במרכז הקבוצה, ורע להיות לבד

טוב להיות יחד במרכז הקבוצה, ורע להיות לבד

שאלה: מה זה אומר שהייסורים מקצרים את הזמנים?

תשובה: הייסורים והבירורים מקצרים את הזמנים מפני שאני חייב להרגיש:

• רע ברצון לקבל וטוב ברצון להשפיע.

• רע לבד וטוב ביחד.

• רע מחוץ למרכז הקבוצה, וטוב בתוך מרכז הקבוצה.

כל זה מנוגד לחומר שלי, לרצון שלי. אם אני שואף לשם נגד הרצון שלי, אני מרגיש ייסורים ואני לא מסוגל לבצע את זה. האדם אינו מסוגל להתייסר בצורה רצונית. היכן שיש ייסורים, הוא לא יכול להיכנס.

רק בתנאי שיש לו מטרה יותר גדולה שמחפה על הייסורים, אז הוא מוכן להסכים להם, כמו חולה שמסכים לניתוח. אף על פי שזה לא נעים ומסוכן, הוא הולך על זה, אחרת הוא ימות. לכן אין להחשיב אותו כגיבור, הרי הוא מבין שבלי זה אי אפשר להמשיך, אז כדאי לו להסכים לייסורים ולזכות בחיים.

כל בהמה וכל אדם עושים חשבון כזה. אבל אנחנו צריכים ללכת נגד הרצון לקבל שלנו, ללא שום הצדקה ברצון לקבל.

כשאני הולך נגד האגו שלי ומנסה להתכלל בתוך החברה, בתוך הקבוצה, להיות איתם יחד, לבצע את מה שהם רוצים, אין בי שום הצדקה לכך. אני לא יכול לומר שתהיה לי מזה תועלת כלשהי. אני לא רואה את המטרה שלמענה כדאי לי לוותר על עצמי ולעשות מה שהם רוצים. אין הצדקה, אני לא מחליף פרה בחמור. אז איך אני אעשה את זה?

כאן נוצר מקום לתפילת רבים, לבקשה לקבל כוח השפעה. אני רוצה להשפיע ללא שום תמורה. זה נגד הטבע שלי, ואי אפשר לבצע את זה. אם יתנו לי תמורה, אני בטח אשפיע על מנת לקבל, אדרבה. אם אני אצטרך לתת למישהו עשרה דולר ולקבל משהו בשווי נניח אלף דולר, אני אשפיע בשמחה.

אין לי שום בעיה להשפיע על מנת לקבל, כולם עושים את זה. אבל כאן אנחנו מדברים על להשפיע ללא שום תמורה לעצמי, ללא שום מילוי, איך אפשר לעשות את זה? אין בעולם שלנו פעולות כאלה. כנגד כל פעולה שאני עושה חייבת להיות פעולה הפוכה מהצד השני. אחרת זה יהיה "פרפטום מובילה" (perpetuum mobile), מנוע נצחי שכל הזמן מספק אנרגיה וכוח ללא שום טעינה.

אין דבר כזה בעולם שלנו, אך הוא ישנו ברוחניות! זה כוח הבורא שיכול להשפיע ללא שום תמורה. את הכוח הזה אני רוצה לרכוש. אם על ידי הארה קטנה גדל בי הרצון לרכוש את התכונה הזאת, זה סימן שאני כבר די מתקדם ל"לשמה". אני כבר מתחיל לדרוש: "תן לי כוח להשפיע ללא שום דבר בתמורה."

אני רוצה להיות חכם, רגיש, מבין, כדי שאני אוכל להשפיע וכדי שיהיה לי כל מה שאני צריך להשפעה הזאת. ואז אני מקבל את היכולת הזאת.

מתוך שיעור על מאמר של הרב"ש, 23.04.2014

ידיעות קודמות בנושא:
את האמת תקנה ואל תמכור!
שנות הילדות בזרועות הקבוצה
נכונות לקבל שינויים לא נעימים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest