טהרה רוחנית

"ולקח הכהן עץ ארז ואזוב ושני תולעת והשליך אל תוך שרפת הפרה: וכבס בגדיו הכהן ורחץ בשרו במים ואחר כך יבא אל המחנה וטמא הכהן עד הערב" (חקת, י"ט, ד'-ה').

טהרה רוחנית מסמלת שהכוונות שלך טהורות לחלוטין, ובעבודה הרוחנית שלך אתה רוצה להשתמש רק באותם הרצונות שמכוונים לקשר עם האחרים, ודרכם, בשיתוף איתם, עם הבורא. כשאתה עובד עם הרצונות האלה, אתה צריך להתנתק משאר הרצונות האגואיסטיים, לכן צריך לגלותם. יכול להיות שהרצונות האלה עדיין לא התגלו בך, אתה אפילו לא מכיר אותם ולא מבין כיצד להתנתק מהם. לכן בתורה ניתנות הוראות כיצד יש לנהוג, אתה חייב לטבול במים (במקווה, בריכה עם מים מהטבע), כלומר להעמיד את עצמך תחת תכונת הבינהבהמשך אתה חייב להיות במצב הזה עד הערב, מפני שרק בלילה מופיעים רצונות (כלים) חדשים, כי כל יום חדש מתחיל מהערב. ומאחר שהפעולה שלך נעשתה במשך היום הזה ובלבושים האלה, אז עד סוף היום אתה לא צריך לצאת מזה. במשך הלילה אתה תקבל כלים חדשים, ולמחרת תהיה אדם חדש.

שאלה: למה מקבלים כלים חדשים בלילה?

תשובתי: מפני שהרצונות החדשים שמגיעים לאדם, עדיין לא מתוקנים, וזה אומר שהם נמצאים בחושך. הוא בינתיים לא יכול לעבוד איתם בכוונה על מנת להשפיע, ולכן הם חשוכים. כלים חדשים נולדים עד חצות הלילה, ומחצות הלילה והלאה מתרחש תיקונם, מתחיל להתגלות בהם האור שנקרא זריחת השמש. אבל למעשה אין שום זריחה ושקיעה, פשוט ברצונות המתוקנים עצמם אנחנו מרגישים שחר, שמש, אור, יום. וכשבמשך היום אנחנו מממשים אותם בצורה נכונה, אז הם עוברים בהדרגה לשלב הבא. כשהרצונות החדשים והלא מתוקנים מתקרבים אלינו מרחוק, מחייבים את השמש לשקוע על ידי כוח גבורה, כוח הנוקשות, הדין. ומתחיל שלב חדש: באדם מופיעה השרשרת הבאה של הרצונות, אותם הוא צריך לתקן. הכול מתרחש בתוכנו.

שאלה: מה זה אומר: שכוהן צריך לכבס את בגדיו?

תשובתי: בגדים מסמלים כוונה. תיקון האגו מתרחש על ידי כוונות עזר. לחמשת הלבושים של הכוהן שייכים כובע, חולצה, חגורה, סנדלים ומכנסיים. אלה הן חמשת דרגות של רצונות אגואיסטיים, שעל כל אחת מהן צריך כוונה חדשה.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "סודות הספר הנצחי", 10.6.2015

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/rPpZr

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest