דף הבית / חכמת הקבלה / שורשים רוחניים / טבעם של הגבר והאישה 

טבעם של הגבר והאישה 

שאלה: מה טבעם של גבר ואישה על פי חכמת הקבלה?

תשובתי: בטבע יש שני מינים, שני מצבים קיצוניים, שני קטבים: זכרי ונקבי, אין קוטב אמצעי. שני הכוחות הם: כוח הבורא, המשפיע, הנותן, הנובע וכוח הנברא שזהו רצון, חיסרון, ריקנות, שרוצה להתמלא, מושך לעצמו וסופג הכול לתוכו. שני הקטבים הללו, החיובי (זכרי) מפריש מעצמו ומשפיע והשלילי (נקבי) מושך לעצמו ורוצה להתמלא. הנברא הוא מלכתחילה ממין נקבי מפני שאצל כולנו קיים רק רצון אחד ויחיד, רצון להתמלא, כלומר לספוג לתוכנו, למשוך לעצמנו כל מה שמלכתחילה אנו רוצים, לכן כולנו ביחס לבורא, ממין נקבה. בהמשך אנו מתחלקים לאלה שמתגברים על האגו שלהם והולכים לקראתם של האחרים, יכולים להתעלות מעל לאגו שלהם למרות הרצון לספוג לתוכם ולעבוד בכוונה על מנת להשפיע, באהבת הזולת, בדאגה לאחרים, בלמלא אחרים והם נקראים גברים (זכרים) ואלה שאינם יכולים להתגבר על האגו ובכל זאת רוצים רק למלא את עצמם וחושבים רק על זה, דואגים בכל דקה, בכל שנייה, בכל רגע רק שיהיה להם טוב, אלה נקראים בחכמת הקבלה נשים (נקבות).

בחכמת הקבלה המינים מתחלקים לפי סימנים רוחניים: מי שמשפיע נקרא גבר (זכר), ומי שמקבל נקרא אישה (נקבה) ובנוסף אדם יכול להשתנות ובכל רגע להיות במצב אחר, אין זה תלוי במין שלו מבחינה גופנית. אם האדם משתוקק להתפתחות רוחנית אז הוא משתוקק להפוך להיות גבר במובן הרוחני, המשפיע. בהיסטוריה היו נשים מקובלות רבות, במובן הרוחני הן נקראו גברים ובדרגתם הן היו למעלה מכל שאר הגברים, לכן עלינו לא להתייחס למין מהבחינה הפיזית והגופנית של גברים ונשים, אלא על מיהו האדם, משפיע או מקבל. בזמנינו אפשר לומר שלומדות איתנו יותר נשים המשתוקקות לתכונת ההשפעה מאשר גברים.

שאלה: מנקודת מבטה של חכמת הקבלה באיזה אופן על הגבר לתפקד במשפחה?

תשובתי: במשפחה על הגבר להראות דוגמה כיצד הוא מתעלה מעל לאגו שלו, אך רצוי לא בצורה גשמית למרות שגם בה יש צורך, במיוחד עבור הילדים. ברוחניות על הגבר להראות דוגמה לילדים להשתוקקות בהתפתחות הרוחנית, מכיוון שללא התפתחות רוחנית העולם שלנו ייחרב.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 26.6.2016

 

One comment

  1. שולמית אילת

    תודה מורינו ורבינו המקובל תמיד יש אמת בדבריך ברגש ובלב הכל מתלבש נתברך מפי עליון באיזון והרמוניה אמן מועדים לשמחה חגים וזמנים לששון ויהי רצון שבורא עולם יפרוס עלינו סוכת שלום אמן.<3מהמצפה לגאולה.<3

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest