חשיבות של הבורא

שאלה: כיצד להגיע למצב של "אין עוד מלבדו" כדי לעשות את העבודה שלנו טוב יותר?

תשובתי: זה פשוט מאוד. צריכה להיות גישה פורמלית. כל פעם שמשהו מתרחש איתי, אני משתדל על ידי תרגילים שיטתיים להחזיר בתוכי את המחשבה, שאת כל זה עושה הבורא. באופן מכני, בעזרת החברים בקבוצה שמזכירים על כך זה לזה. כל אחד משתדל לחזור לזה, עם כל מיני פתקים או בפלאפון. בזמנו אני כתבתי תזכורות על היד, מפני שלא היו אז אמצעי תקשורת, כפי שיש היום.

זוהי דרך ארוכה שלוקחת כמה שנים, עד שתתחיל להרגיש עד כמה הבורא חשוב. לכן אנחנו לומדים את נושא "גדלות הבורא". מפני שאם הוא חשוב לי אז אני זוכר אותו, ולא שוכח. למשל, הילד הקטן שלי חשוב לי ולכן אני כל הזמן חושב עליו, נזכר בו, רוצה לעשות משהו למענו. החשיבות קובעת הכול. לכן צריך לחשוב על כך, לדבר בינינו, אפילו רק באופן מכני. אל תדאג אם זה אולי יראה אוטומטי. זה לא מעניין אף אחד, לא נוגע במיוחד לאף אחד… בכל מקרה זה עובד. אפילו כאשר אנחנו עוסקים בזה באופן אוטומטי, ללא רגשות, ללא רצון, בכל זאת כמו שנאמר: "פרוטה לפרוטה מצטרפת לחשבון גדול". העיקר, זו החשיבות. לכן צריך כל הזמן להגביה את הבורא, לדבר על כך שהוא ראשון והוא אחרון, כלומר הוא גם מתחיל וגם נועל את כל שרשרת סיבה ומסובב שבה אנחנו נמצאים.

צריך כל הזמן לייצר מאמצים מצידי, כדי לקבוע אותו כגורם יחיד, להשתדל להבחין בו מאחורי כל מה שמתרחש. נניח, שמישהו אמר משהו, אני ראיתי משהו, תפסתי משהו ברגשות, זה הכול ממנו.

אני מרגיש את הבורא דרך איזו מערכת ביניים: בני אדם, אירועים, טבע, לא חשוב דרך מה. יש איזה בולם, בלוק של קשר שמעביר לי את השפעתו של הבורא. אני צריך כל הזמן להיות מכוון אליו. זה הדבר החשוב ביותר!

כאשר אני מכוון את עצמי בהתאמה ומשתדל להרגיש שמאחורי כל תופעה, מאחורי כל הרגשה שלי, מאחורי כל מחשבה שלי עומד הבורא (את המחשבה הרבה יותר קשה לקשור עם הבורא, ואבל את ההרגשה הרבה יותר קל), ואת כל זה אני מייחס אליו, אז במידה הזאת אני כבר משקם ומשחזר את המערכת השבורה, ומביא בזה שמחה לבורא, מתחיל לעבוד במשותף איתו. כאן מופיעים יחסים רציניים מאוד, חדשים לגמרי, ביני לבין הבורא.

לכן הדבר העיקרי בקשר שלנו, זה שהוא פתאום יהפוך להיות חשוב לי. אני זוכר, כיצד זה התחיל אצלי: הבורא פתאום התחיל להתגלות מאחורי הכול. לא רק מאחורי הקבוצה, לא רק בעולם הזה, לא רק בחברים, לא רק בהשפעות חיוביות או שליליות עליי, אלא כביכול הוא נמצא כמקור של השפעה.

זו נקודה חשובה מאוד, ואנחנו צריכים לפתח אותה. ברגע שאתה קובע את הבורא כמקור לכל מה שמתרחש איתך, תתחיל להתחזק בזה. ובכל רגע של זמן, עם כל אירוע, מחשבה, הרגשה, תשתדל להחזיר הכול אליו.

מתוך שיעור על השאלות של הכלי העולמי, 13.02.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest