חשיבותו של הזבל

שאלה: כיצד ניתן להיות בשמחה כשאתה מרגיש בעבודה הרוחנית "טעם של זבל"?

תשובתי: זהו שלב שבו עדיין אינך מבין את חשיבותו של הזבל. האם משהו יכול לצמוח ללא זבל? אין בעולם משהו מיותר. לכן הכול תלוי ביחס שלך. אנחנו חייבים לעבור דרך כל המצבים ולהרגיש כל אחד מהם. אלו מצבים שבהם המוות נראה לך מתוק יותר מהחיים, אך לא תצליח להימנע מהם, מפני שאתה צריך להבין מהו ה"רצון לקבל".

אני מדבר בצורה ישירה וללא הגזמות. אם לא תרגיש את זה לעומק, לא תוכל לצאת משליטת הרצון ליהנות, על אף שגם זה אינו עוזר כל כך. זהו הגילוי של "מלאך המוות". ללא תמיכת הקבוצה, ללא סדר-יום נוקשה, ללא התחייבויות שאתה לוקח על עצמך, לא תוכל להתגבר על זה.

הדבר הטוב ביותר שאתה יכול לעשות לעצמך זה לקחת על עצמך מחויבויות. אתה חייב לבצע את העבודה היום,  אתה חייב שזה ילחץ עליך. אין יותר גרוע מאשר להרגיש את עצמך חופשי. על אף שאינך רואה דבר, אינך מרגיש, אינך מבין ואינך זוכר, אתה מתחיל לעבוד, מפני שאתה חייב, וכך בהדרגה אתה יוצא ממצב הירידה וממשיך בדרך.

אנחנו מונהגים על ידי שני כוחות, ולנו ניתנה רק ההזדמנות לעבור מתחת שליטתו של כוח אחד אל תחת שליטתו של הכוח האחר. ישנה השליטה של שני הכוחות וישנו גם מצב ביניים, קו אמצעי, שבו אתה בוחר תחת איזו שליטה להיות. מתוך מצב הביניים הזה עליך להשתדל לנהל את שני הכוחות האלה, בדומה לשתי מושכות שאתה אוחז בידיך.

לכן עליך לשמור על סדר היום: שיעור, חזרה על השיעור, תשיר, תרקוד בחדר כשאף אחד אינו רואה, תצחק, תעשה הכול כדי לצאת מהמצב הרע. אל תסכים להנהגת הכוח הזה! תתנגד אליו! הייאוש הוא הדבר הגרוע ביותר.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 07.01.2011

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest