דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / חשבון נכון, זה חשבון עם הכּלל

חשבון נכון, זה חשבון עם הכּלל

מתוך מאמר של הרב"ש, "תפילת רבים":

"ובזה יכולים לפרש דברי הזה"ק, שהוא נותן עצה לאלו אנשים שיש להם דרישה פנימית, שלא יכולים להשלים עם המצב שבו הם נמצאים. היות שאין הם רואים שום התקדמות בעבודת ה': העצה היא, לבקש עבור הכלל כולו. אלא "בתוך עמי אנכי יושבת". היינו, אני מבקש עבור הכלל כולו, משום שאני רוצה להגיע לידי מצב, שאני לא אדאג שום דבר בשבילי, אלא בשביל שיהיה נחת רוח לבורא. אם כן מה חשוב לי, אם הקב"ה יש לו הנאה ממני, או שאותה הנאה היא יכולים לקבל מאחרים."

זה לא חשוב שמתגלה לנו רק איזה קטע קטן מסך המציאות כולה. כי המציאות האמיתית היא אינטגרלית, אחידה, עגולה, שזה כלי אחד, שנברא ומסודר ומתמלא על ידי אור אחד, שזה נקרא: "הוא ושמו אחד". הוא, הבורא, זה האור, ושמו, זה הכלי, הרצון.

לכן אנחנו צריכים לחשוב רק על הכלל, אם אנחנו רוצים לראות את המציאות האמיתית, להבין אותה ולהגיב אליה בצורה נכונה, בזה שמשתתפים בה בהבנה ובהכרה שלנו, ולא כמו הטבע הדומם, הצומח והחי שכפופים לגמרי לאור. בעיקרון, כך פועלים עכשיו כל בני האדם. אף אחד מהם לא טועה ולא מבצע מעשים רעים, הם לא רשעים, אלא פשוט מקיימים את פקודות הטבע בלי ידיעתם ומחוסר הבנה, וכך חיים.

לכן צדיקים או רשעים יכולים להיות רק אלה שלומדים את חכמת הקבלה, שעליהם כבר מוטל להכיר שהמציאות היא גלובלית, אינטגרלית, כללית, אחידה, ובה פועל המאור שממלא אותה. ולכן, אם זה כך, אז אני אף פעם לא יכול לעשות חשבון פרטי, עם עצמי. איך יכול להיות משהו פרטי אם כל המערכת כולה קשורה מכל וכל.

לכן, פרטי, פשוט אינו קיים. כל פרט, זה חלק בלתי נפרד מהכלל, שכלול בכל שאר הפרטים שבמערכת, וכל המערכת כלולה בו. ויש רק עשר ספירות שכל אחת מהן מתחלקת לעוד עשר ספירות וכך עד אין סוף. ולכן אי אפשר להגיד שיש בי משהו ששייך לי אישית, אלא הכול זה של הכלל! ואין בכּלל משהו שאינו כלול ממני, כי אני נוכח בכל פרט ופרט שבכּלל.

לכן, חשבון נכון זה תמיד חשבון עם הכלל כולו. אין לנו פשוט שום פרטיות. כל הפרטיות שלנו שמחוץ לכלל, זו רק אותה נקודת ההכרעה שבה אנחנו צריכים להכריע שאנחנו שייכים לכלל באופן מוחלט וסופי, וחוץ מזה לא קיים יותר שום דבר. רק דרך הכּלל אנחנו צריכים לחשוב ולהרגיש, לקבל ולתת, הכול רק דרך הכלל.

מתוך ההכנה לשיעור, 27.01.2014

ידיעות קודמות בנושא:
כל המצטער עם הציבור זוכה לנחמה
החיים הלא אישיים
מריבוי לאיחוד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest