דף הבית / יחסים / חרפתה של ישראל 

חרפתה של ישראל 

שאלה: ערב שנת 2016 נערכו סיכומים על המצב בישראל. הסטטיסטיקות מצביעות על כך שכמעט 20% מהישראלים חיים מתחת לקו העוני ורעבים ללחם ו-96% מהאוכלוסייה המבוגרת שקיבלו עזרה מארגונים לא ממשלתיים, דיווחו כי קצבת הזיקנה שהם מקבלים לא מספיקה אפילו לצרכים ההכרחיים ביותר לקיום. כיצד דבר כזה יכול להתרחש בישראל?

תשובתי: זה באמת מדהים, מפני שזה קורה בעם שתמיד דאג לכל שכבות האוכלוסייה שלו. אף פעם לא היו אצל היהודים אנשים שחיו ברחוב, בטח לא ילדים חסרי בית, ואילו היום זה קורה ועוד בישראל. באמריקה או ברוסיה, לא תמצא ילדים יהודים שחיים ברחוב.

לאורך אלפי שנים עם ישראל דאג לכך שכל החיים בקהילתו יתקיימו ברמה הכרחית. לא הייתה בחורה שלא היו דואגים שתינשא, לא היה ילד שלא היו מעניקים לו השכלה מינימלית, לא היו אנשים רעבים, כי איתרו אותם וסיפקו להם את כל מה שהיו צריכים לקיומם.

עם ירידתה של הדת והתגברותו של האגו העצום שאינו יודע שובע, אנשים פשוט הפסיקו לשים לב זה לזה. הופיע זלזול באחר ובמקום "ואהבת לרעך כמוך", הגענו למצב ההפוך לו, לאנשים לגמרי לא אכפת כיצד מתקיימות השכבות הנמוכות של החברה וזה מצב עגום. ישנם עמים שחיים בתנאים קשים הרבה יותר, אך היחסים ביניהם הרבה יותר קרובים. הגענו לתחתית ואין לנו יותר לאן ליפול.

הערה: אבל במקביל יש עלייה בגובה המשכורות.

תשובתי: זה לא ישנה דבר, מפני ששום דבר לא תלוי בגובה המשכורות, אלא בתשומת הלב של האנשים אחד לשני. לפני 3500 שנה, מאז שאברהם אבינו יסד את עם ישראל ובערך עד למלחמת העולם השנייה, היהודים תמיד דאגו זה לזה. כולם היו בקשר זה עם זה, שלחו משלוחים, נתנו תרומות, חילקו ביניהם את כל הנחוץ ולא נותרו אנשים רעבים בעם. היום הגענו למצב שבאמת חייבים לתקנו.

שאלה: איזה חוק היית מחוקק?

תשובתי: אנחנו צריכים להגיע למצב שבו שוב נהפוך להיות עם ישראל. החוק העיקרי של הטבע הוא "ואהבת לרעך כמוך" והביצוע האלמנטרי שלו זה שלאחֵר יהיה את מה שיש לי.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "החדשות עם מיכאל לייטמן", 31.12.2015

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest