חסל סדר פסח


בסופו של סדר פסח נהוג לשיר את הניגון "חסל סדר פסח". ניגון זה מבטא מצב של אדם הנמצא בתחילת דרכו, מלא כוחות, מוכן למסע.

הוא יודע שלפניו תהליך של תיקון עצמו לקבלת האור, ל"קבלת התורה", אך יציאתו ממצרים, התעלותו מעל הטבע האגואיסטי שלו, מעניקה לו ביטחון שיש בכוחו, עם עזרה מלמעלה ודאי, לעבור את כל 49 התיקונים של ספירת העומר בכדי לקבל את האור.

את הלחן הנפלא של בעל הסולם, תוכלו לשמוע בקטע הבא:

לחצו לצפייה בסרטון

(מתוך "שירת העולמות". לצפייה בסרט המלא: חלק א, חלק ב)

One comment

  1. זהר שיר השירים/ מאמר ישקני – כי טובים דודיך מיין

    קנד) פיהו, אמאי פיהו וכו': שואל, כתוב, פיהו, למה פיהו, פיו היה צריך לכתוב, ומשיב, אלא כדי לכלול את שניהם, ז"א ומלכות, יחד. כי ה' הוא מלכות ו' ז"א, ע"כ פיהו. פיהו. הוא להראות שהיא, המלכות, מוכנה אצלו, כמו אישה שמתקנת פיה לקבל נשיקה מבעלה. משום זה נראית הה', במילה פיו, הרומזת על הכנת פיה של המלכות.

    קנה) פיהו הכא אית וכו': כתוב פיהו, כאן יש להסתכל. אם תאמר שהנשיקות הן למעלה למעלה בא"ס, משום שאומר בדרך סתום, ישקני פיהו. כי ישקני הוא לשון נסתר, וכן פיהו. וע"כ רומז על א"ס ב"ה, שהוא  נסתר. ואח"כ חוזר ללשון גלוי ואומר דודיך, דהיינו כי טובים דודיך מיין, ודודיך הוא לשון נוכח וגלוי, הרומז על זו"ן שהם בגלוי. אינו כן, כי נשיקות אינן תלויות שם למעלה בא"ס ב"ה, שאין השגה תופסת בו, אלא אשה בבעלה, דהיינו בז"א ומלכות בלבד המכונים אשה ובעלה. ומה שבתחלה אומר פיהו, לשון נסתר, ואח"כ דודיך, לשון נוכח, הוא, כי טרם שנתקרבו זה בזה, אומר הכתוב, בדרך סתום ונסתר, ישקני. כיון שנתקרבו זה לזה והתנשקו זה בזה בדבקות האהבה, היא המלכות, אומרת דודיך בגלוי, ולא כתוב דודיו, לשון נסתר. כי הם כלולים יחד באהבה בחבור אחד, בלי פרוד כלל.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest