דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / חגים ומועדים / חנוכה חג של ילדים למבוגרים

חנוכה חג של ילדים למבוגרים

שאלה: למה חג החנוכה נחשב לחג של הילדים?

תשובתי: חנוכה הוא באמת חג של הילדים, ופורים עוד יותר. בחנוכה הילדים מדליקים נרות, אוכלים סופגניות, שרים שירים. לכל אחד יכולה להיות חנוכייה משלו. החג נחשב לחגם של ילדים, מפני שהוא מגלם את התחלת התעלותו של האדם במדרגות רוחניות.

כל העבודה הרוחנית שלנו היא משחק, כמו אצל ילד קטן, מפני שאנחנו כל הזמן מתקנים את עצמנו. התנועה קדימה, העלייה ממדרגה אחת לבאה אחריה, דומה מאוד לגדילתו של ילד.

פורים, זה חג אף גבוה יותר מבחינה רוחנית, אנחנו עולים בו במדרגות רוחניות גדולות מאוד לגמר התיקון. אלה הן מדרגות בלתי ניתנות להשגה, שאף פעם עוד לא התגלמו!

בדרגת "חנוכה" חיינו לפני אלפיים שנה בימי המכבים ואפילו הרבה קודם לכן, כמעט אלף שנה, מהכניסה לארץ ישראל ועד שאיבדנו אותה. מפני שזו הסיבה שיצאנו ממצרים, התחלנו להשיג את תכונת חנוכה עוד במהלך ארבעים שנות הנדודים במדבר.

לגבי תכונת פורים, ניסינו להשיג אותה בתקופת בית המקדש הראשון, אבל מיד התחלנו ליפול מהדרגה הזאת. פורים, זהו חג בדרגה גבוהה מאוד, שאנחנו עוד עתידים להשיגו! אנחנו לא מגיעים אליו כך סתם, אלא עלינו ליצור אותו, הוא לא קיים בנו, אנחנו צריכים ליצור אותו, לכן הוא יותר חג של ילדים.

בפורים ילדים ומבוגרים מתלבשים בתחפושות, המבוגרים שותים יין, שזו מצוּוֵה ונחשב למצווה גדולה. בפורים מתרחשת מחילת כל החטאים, מפני שהאדם משיג את ביצוע המצווה העיקרית, אהבה. אם חנוכה, זה פשוט קשר הדדי טוב בינינו, אז פורים זו אהבה, השגת תיקון שלם של כל הנשמות.

עלינו לראות את עצמנו כילדים שכל הזמן גדֵלים. אדם שגדל נקרא ילד.

מתוך תוכנית טלוויזיה "המשמעות הקבלית של חנוכה", 7.12.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest