דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / חלק מהבורא, שתמיד יחד איתך

חלק מהבורא, שתמיד יחד איתך

שאלה: איך להגדיל את המודעות שלי לכך, שאין עוד מלבדו, ויחד עם זה, לא להפוך להיות מיסטיקאי?

תשובתי: רק על ידי הסביבה! אם האדם מכונס בתוך עצמו, הוא לא רואה את התמונה הנכונה. רק סביבה מסוגלת לאפס ולכוון אותו לתפיסה הנכונה, כדי שהוא יראה בכל התגלות סימנים מלמעלה, אבל לא יהפוך למיסטיקאי שבכל מקום רואה איזה שהן מיסטיקות.

מדובר על זה ש"ישראל, אורייתא וקב"ה" מתחברים בנקודה אחת ובאופן כזה נותנים לי הכוונה נכונה. אני מחבר הכול לדרך אחת, שבה אני רוצה להגיע לדבקות עם הבורא, ולפיה מברר את כל מה שמתרחש בתוכי ומסביב לפי מידת החשיבות שלהם ביחס לדבקות. הכול צריך להסתיים בדבקות, כלומר בבורא.

הבדיקה שזה נכון היא אחת – האם הפעולה שלי עוברת דרך הקבוצה ומובילה לחיבור גדול יותר, שבתוכו אני מקווה לגלות את הבורא. היא צריכה באופן מדויק וברורה להיכלל במערכת הזאת, כמו החתיכה האחרונה, החסרה בפאזל, שנעמדת במקומה והופכת את התמונה למלאה וסופית.

אין שום דבר חוץ מ"אור" ו"כלי". אנחנו, זה ה"כלי", והבורא זה ה"אור". האור הזה מגיע אלינו דרך איזה מסנן, שזה כל העולם, כל מיני צורות ואופנים. אולם בעצם, זה הכול פעולות והשפעות של הבורא.

כל מה שאתה אומר לי עכשיו, אני תופס כיחס של הבורא אליי שבצורה כזאת רוצה לעורר אותי, להוסיף לי משהו. "אין עוד מלבדו", זה אומר, שהבורא פועל דרך כולם, שנדמה לי שקיימים בעולם הזה, ולכן אני צריך להתייחס אליהם דווקא מנקודת מבט כזאת. מסיבה זו אנחנו מגיעים לאהבת ה' דרך אהבת הבריות.

אבל דרך הקבוצה יש לך חשבון אחר בהשוואה לכל העולם. כי דרך הקבוצה הבורא מציג לך את היחס הידידותי שלו, ואילו דרך העולם, בדרך כלל, את היחס השלילי. שתי ההשפעות האלה מכוונות אותך למטרה, אבל דרך הקבוצה אתה זוכה לאהדה, תמיכה, הבנה. על ידה אתה רוכש כוח נוסף, הבורא כאילו יחד איתך.

קבוצה, זה חלק מהבורא, שנמצא יחד איתך! והעולם, זה חלק מהבורא, שכאילו נגדך. אבל בסופו של דבר, כל זה צריך להתאחד לאחד שלם.

מתוך שיעור על "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 30.12.2012

ידיעות קודמות בנושא:
שפה שבה הבורא מדבר איתך 
רק הוא שולט בכול
להפסיק לרמוז

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest