דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / הדת בראי הקבלה / חלוקה בין איסלם למוסלמיות

חלוקה בין איסלם למוסלמיות

הערה: מעת לעת אני מפרסם בדף ה – Facebook שלי את הפרשנויות שלך לחדשות ורבים כותבים לי וטוענים שאתה משלב בין האסלאם והמוסלמיות. לעיתים אתה מגיב בחריפות בנוגע לאסלאם.

התייחסותי: בפרשנויות שלי אני לא מתכוון אל הדת עצמה אלא למטיפים הקיצוניים שבה. אין לי שום דבר נגד דת האסלאם כי בקוראן הרי נאמרו אלפי דברים נפלאים, וכפילוסוף אני יכול לומר שדת האסלאם ביסודה היא דת חיובית.

מצד אחד, בוודאי שיש באסלאם את הצד הקיצוני שבה אבל אם לא "מנפחים" את הצד הזה בצורה מלאכותית, לא מפתחים אותו ולא מעמידים את האסלאם מעל כל יתר האמונות, אז זוהי דת שאיתה כל אדם בעולם יכול לחיות בשלום. מצד שני, מה שמוצג לנו היום כדת האסלאם, הוא לא באמת האסלאם המקורי. נפגשתי עם פעילים דתיים ערביים רבים, בפרט עם עדת הסופים, שהם נציגים של "הקבלה הערבית" ואני יכול לומר בוודאות שבעבר הייתה מפותחת בקרבם מאוד השאיפה לאהבה, לקשר בין בני האדם. אבל נכון להיום הכול השתנה לחלוטין, על כך כותבים הרבה חוקרים בני זמנינו שעוסקים בתופעות הללו.

בפרשנויות שלי אני מדבר על דת האסלאם הקיצונית של ימינו. אסור להיות קיצוני וללכת להרוג אחרים ללא הבחן ואחר כך "להתכסות" בדת, אין בהתנהגות זו כל קשר לדת. הכול תלוי בדרך שבה אתה משתמש בדת.

אותו הדבר ניתן לומר גם על היהדות. יש אנשים רבים ביהדות שעושים תעמולה של שנאה, בעוד שהיהדות עצמה נשענת על העיקרון של "ואהבת לרעך כמוך" ורעך זה כל אדם שנמצא לידך. כלומר הכול טמון בדת אבל לא באותה צורה שבה אנשים מפרשים אותה. אם תיכנס לאזור דתי בישראל תוכל לראות כיצד האנשים הדתיים זזים הצידה ונמנעים ממפגש עם אנשים זרים. כך הם נוהגים גם באמריקה באזורים שבהם הם חיים. לכן את אותו הדבר אפשר לומר על האסלאם וכן על דתות אחרות.

הבעיה היא שהיום דת האסלאם פורחת ונושאת אופי דתי קיצוני, וישנם אנשים ש"מתכסים" בדת וכך מעבירים את המדיניות שלהם. כמובן, שאפשר "לסגור את העיניים" אל מול התופעה הזו, כפי שעושים כל השאר, אבל אז לא יהיה רגוע יותר.

אני לא פוליטיקאי אלא אני פילוסוף, ולכן בהיותי ניטרלי לגמרי ולא שייך לאף מפלגה פוליטית, אני מביע את נקודת המבט שלי כאדם שלומד את חכמת הקבלה ומבין את ההתפתחות של הטבע, את החוק הפנימי הכללי ואת הכוח הפנימי שלו שנקרא "אללה", עליון. הבעיה היא שצריך לפרש אותו בצורה נכונה, כוח עליון זהו כוח של אהבה וקשר בין כולם בעולם. רק אז אנחנו נראה שבין האסלאם האמתי לבין חכמת הקבלה (היהדות האמתית), אין כלל סתירות ופערים.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 23.6.2016

2 comments

  1. …ותחשבו על זה…טוב טוב…

  2. איריס אשד

    בוקר מואר לכם
    אבל פילוסו]פיה לא משתלבת עם הקבלה , והרב תמיד היה נגד פילוסופיה, ובעד פסיכולוגיה , אז איך הוא אומר שהוא פילוסוף
    תודה לכם והמשך יום מקסים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest