דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / חלוצים שפרצו אל האמת

חלוצים שפרצו אל האמת

מגדל בבל מגלם פירוד, חוסר הבנה, התרחקות של בני אדם. ומאותו המצב, דרך התגברות על הפירוד הזה, יצאה קבוצה שהלכה אחרי אברהם ובהמשך הפכה לעם היהודי. הם רצו לגלות את משמעות החיים, ולכן אברהם לימד אותם כיצד לגלות את הכוח הנסתר שפועל בטבע.

שאלה: ובזה כל הסוד של העם היהודי, שהתגלה לו הכוח הזה?

תשובתי: הם גילו את הכוח הפנימי הזה של הטבע, ושאר בני האדם שמסביב לא הרגישו אותו וחיו כאילו בעולם אחר. כי בזה שגילו את הכוח העליון, קבוצת אברהם גילתה עולם חדש שקיים ביניהם.

הם חיו על פני אותו כדור הארץ, אבל גם כן ראו מה מתרחש מעבר לגבולותיו, מאחורי התמונה הגשמית. אנחנו מרגישים את כדור הארץ וכל הקיים בו, דרך החושים הגופניים שלנו: ראייה, שמיעה, ריח, טעם ומישוש. ואילו הם קיבלו תפיסה חדשה: הבנה והרגשה של שני כוחות שמנהלים את העולם – כוח הקבלה וכוח ההשפעה.

לאנשים רגילים זה לא היה מובן בכלל. כדי להבין את זה, צריך היה לעבור את אותו שינוי צורה הפנימי, כמו קבוצת אברהם. וזה הסוד של העם היהודי, שהוא התחיל להכיר ולהשיג את הכוחות שמנהלים את העולם.

שאלה: וזה מאפשר אחר כך לאנשים האלה לנהל בעצמם את העולם?

תשובתי: הם יכולים להשתתף בניהול הזה בצורה נכונה.

שאלה: יוצא, שהקבוצה הזאת ניהלה את העולם במשך כל ההיסטוריה?

תשובתי: לא, הקבוצה הזאת נועדה לנהל את העולם, אבל לא הצליחה לבצע את התפקיד הזה. אמנם, המשימה הזאת נשארה מוטלת עליהם.

שאלה: העם היהודי השפיע כל כך חזק על האנושות במשך כל ההיסטוריה, שזה עולה בהרבה על השפעה של כל עם אחר. יוצא, שזה לא מקרי אם הקבוצה הזאת החלה עוד לפני אלפי שנים להשיג את הכוחות שמנהלים את העולם, בעוד שכל שאר העמים בכלל לא העלו בדעתם שיש כוחות כאלה. האם ליהודים יש איזו עדיפות על פני האחרים?

תשובתי: ליהודים יש עדיפות, אבל הם לא משתמשים בזה כדי להזיק לאחרים, אלא כדי לעזור לכל העולם לעלות לאותה המדרגה. הם לא מתגאים בזה, אלא להיפך, מרגישים שחייבים להכין את עצמנו לצורך שירות של האנושות כולה, כדי להביא את כולם לאותו הגילוי. כי נאמר: "ביתי בית תפילה ייקרא לכל העמים", "ונהרו אליו כל הגויים".

העם היהודי היה רק הקבוצה הראשונה מכל בבל העתיקה שגילתה את הכוח העליון. הם היו חלוצים שפרצו לגילוי של העולם האמיתי. אבל בסופו של דבר, הם צריכים להביא לזה את כל תושבי בבל.

כל האנושות, בסוף ההתפתחות שלה, צריכה להשיג את אותה ראיית העולם עם שני הכוחות שמנהלים אותו – כוח הקבלה וכוח ההשפעה. כמו שנאמר: "וכולם ידעו אותי, למקטנם ועד גדלם".

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 483, 25.12.2014

ידיעות קודמות בנושא:
הקדמה לחיים חדשים
לרסן על ידי השפעה
עם המאוחד בניצוצות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest