חכמת לב

"וידבר יהוה אל משה לאמר: ראה קראתי בשם בצלאל בן אורי בן חור למטה יהודה: ואמלא אתו רוח אלהים בחכמה ובתבונה ובדעת ובכל מלאכה:

לחשב מחשבת לעשות בזהב ובכסף ובנחשת: ובחרשת אבן למלאת ובחרשת עץ לעשות בכל מלאכה." (תורה, ספר "שמות", פרשת "כי תשא", פרק ל"א, פסוקים א' – ה').

תכונת "בצלאל" או חכמת הלב מתגלה, כאשר אנחנו יכולים לבטא את תכונת ההשפעה והאהבה בכזאת עבודה, שמתגלה באופן מדויק בעולם הרוחני.

לכל אחד מאיתנו ישנה תכונת "בצלאל", אבל צריך למצוא אותה בתוכנו. לא מדובר על אדם אחד ספציפי שיש לו כישרונות לכל מלאכה. כולנו צריכים ללמוד לבטא את היחס האלטרואיסטי שלנו כלפי האחרים בכזאת צורה שזה יינעל על האחרים.

הביטוי המרבי של התכונה האנושית של השפעה ואהבה לעולם ודרכו לבורא, זה נקרא "בניית בית המקדש" וכל המאפיינים שלו, כאשר הכול הופך לבית אחד כללי, לרצון אחד כללי.

כל אחד שהולך בדרך הרוחנית לגמר התיקון צריך להפוך להיות תחילה "ישראל" (ישר – אל), אחר כך "לוי", אחר כך "כוהן", ובתוך התכונות האלה למצוא עוד תכונות, כמו משה ואהרן, כוהן הגדול ובצלאל.

האדם בתוך עצמו יכול ליצור מ"לב האבן" (מהאגו) הידמות והשתוות מלאה לבורא, בכך שמלטש אותו לאבן יקרה, כלומר מכניס לתוך "לב האבן" את כל האהבה שלו. מידת האהבה שבו הופכת אותו לבעל ערך או כמו שנאמר בספר הזוהר, לשושנה.

זאת עבודה של תכונת בצלאל שבתכונה, של חכמת הלב. אבל הלב החכם הזה יוצר מאיתנו אדם. כאשר יש לנו "אור חכמה" ו"אור חסדים", אנחנו יכולים להפוך את המצב הכי שחור והכי אגואיסטי שלנו לשושנה, שמסמלת את התכונה שבה מתגלה הבורא.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 02.09.2013

ידיעות קודמות בנושא:
תפתֵח שמות של בני ישראל על האבן
המשכן הוא המקום לחיים הרוחניים שלנו
ההולך "בצילו של הבורא"

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/m44dX

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest