דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / חכמת הקשר בינינו

חכמת הקשר בינינו

שאלה: במה שונה ההתחברות של חלקיקים אלמנטריים בדרגת ה"מדבר" מהדרגות האחרות בטבע, דומם, צומח וחי?

תשובה: אתה בעצם שואל אותי, מה הקשר בין החיבור הגשמי בגופו של חתול, ארנבת, תינוק, אדם גדול, עץ או חול, שמש, כוכבים, לבין השגת העולם העליון, בין התופעות שקורות בהם? – אני לא יודע.

שאלה: אני התכוונתי, במה שונה האדם מכל שאר הדרגות, אם אני מפרק אותו למולקולות ולחלקיקים אלמנטריים, במה התרכובת שלו שונה?

תשובה: הקשר ביניהם. הקשר, חכמת הקשר שביניהם. בדומם, צומח וחי, אנחנו לפי הגוף שלנו שייכים לדרגת החי, אין שום דבר מיוחד. רק בכל זאת ישנו הבדל, כדי לאפשר לנו על ידי פעולות פיזיולוגיות רגילות בעולם הזה, להועיל להתפתחות הרוחנית שלנו. לכן יש לנו גוף מפותח, עם שכל, יכולת של טכניקה, תעשייה וכן הלאה, שעל ידי זה אנחנו יכולים להועיל להתפתחות שלנו הפנימית. ואנחנו רואים שהגענו להתפתחות די גבוהה, כמעט סופית, כי כל הדברים שיבואו הלאה, אם הם יבואו בלי שינוי האדם, הם יהרסו אותנו.

זאת אומרת, התפתחות טכנולוגית בלי התפתחות פנימית של האדם, תהרוס אותנו, את החברה האנושית. אז סיימנו את ההתפתחות הגופנית, הכללית והטכנולוגית, ורק צריכים לסדר את הדברים האלה שיהיו באמת לטובת כולם. לפנינו תקופה מיוחדת. בעצם אנחנו עשינו את הכול כדי לתת עכשיו מקום להתפתחות הפנימית באדם.

שאלה: האם אפשר לומר שסיימנו את ההתפתחות שלנו כחלקיקים ועכשיו אנחנו עוברים להתפתחות יותר קולקטיבית כמו גלים?

תשובה: בוא נגיד כך, אנחנו עכשיו צריכים לענות לעצמנו על השאלה, בשביל מה החלקיקים האלה מתחברים, לאיזה צורך קיים כל חלקיק והחיבור ביניהם. שהחיבור ביניהם הוא חייב, חוץ מזה שהוא נמצא בחיבור, הוא צריך לקבל כיוון, וקטור, שהכול אך ורק לטובת הזולת.

מתוך התוכנית "עולמות נפגשים – קבלה ומדע" מס' 10, 19.5.2014

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest