דף הבית / קבלה ומדע / מציאות מדומה / חכמת הקבלה – מדע על הנשמה

חכמת הקבלה – מדע על הנשמה

laitman_2009-04_9136_70.jpg

בחכמת הקבלה אנחנו לומדים על הנשמה – על אותו החוש, שמגלה את הבורא.

למעשה, הבורא ברא דווקא את אמצעי הקליטה הזה, דווקא את החלל הזה ושום דבר מלבדו.

גם עכשיו אנו חשים את חיינו באותו החוש, רק בצורה נסתרת ולכן מכנים אותו "הגוף שלנו", "החיים האלה", "העולם הזה".

אך למעשה, הבורא ברא רצון אחד בלבד. וכל ספר הזוהר מתאר כיצד אנו יכולים לעבוד בתוך הרצון הזה כדי לאתר את מקום חופש הבחירה שלנו, את מקום העבודה שלנו, את המקום שבו עלינו להשקיע את מאמצינו, כדי לגלות את החוש הזה, את הרצון הזה, כדי להרגיש את החיים בתוכו.

וזה לא יקרה ללא השתתפותנו.

מתוך מאמר על ספר הזוהר, 22.12.2009

פוסטים קודמים בנושא:
כשאנו קוראים בספר הזוהר…
שיטת הלימוד הטבעית ביותר

One comment

  1. כבוד הרב לייטמן

    לראשונה גיליתי את הרב ובני ברוך בסוף יולי האחרון ועבורי זו היתה מתנה ענקית אחרי 50 שנות כמיה וחיפוש ומכות בלתי פוסקות.

    כמו שהרב מתאר- לצערי אני מבקשת את גילוי הבורא באמת רק כשאני בגל של שאול תחתיות.ואכן משם אני מרגישה גילוי.כך במעגלים אינסופיים. כשרוב חיי אני בעצבות עמוקה דיכאונות וחרדות ובאין ידיעה על המהות המעשית של קיומי כאן, אני בקלות מגיעה כל פעם לבחירה בהרס ואבדון. כשהקשבה לשעורי הרב ולכל תוכניות הערוץ ועכשיו לימוד בקמפוס בקורס עם אביהו סופר, משמחים ומעלים תקווה חדשה.

    שאלתי,לאור השעורים האחרונים -על הסתר וגילוי של השם יתברך-והשעור של אתמול -במבוא לספר הזוהר- מה אני יכולה להסיק ולהבין מכל מכה שעוברת,ומהבלבול לגבי העשיה שלי בעולם שנמשך למעשה כל חיי , על התיקון שלי . זאת אומרת על מה אני צריכה לתקן ואיך.

    הרב אם הבנתי נכון, אמרת שהמכות מגיעות מהסתר פנים ,ושהם ההיפוך של המצב המתוקן שצריך להיות באדם החווה אותם ,וחוסר תיקונם נחווים כסוג של קלקול ,פגיעה, סבל,בלבול,חושך.

    כל כך הרבה מכות וכל כך הרבה חושך ובלבול אצלי ,כשחוסר הידיעה וההבנה של מה צריכה לתקן מפיל אותי כל הזמן לכאב ועצבות וזה כשלעצמו גונב המון כוח וזמן ומשאיר אותי בהתעסקות ובמאבק להשרדות נפשית בלבד.

    הבזבוז שאני חווה בקיומי הוא בלתי אפשרי ומרבה יאוש.  הבנה על מהות התיקון האישי שלי ותפקידי בעולם הזה תביא אור גדול לחיי ולכך משתוקקת.

    תודה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest