דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / חכמת הקבלה – יסוד כל המדעים

חכמת הקבלה – יסוד כל המדעים

מתוך שיעור מס' 3 בכנס הקבלה בברלין.

שאלה: אני רוצה לשאול על אותם המדענים שדרך המדע החיצוני בכל זאת גילו איכשהו את חכמת הקבלה.

תשובתי: במשך אלפי שנים הגיעו אל חכמת הקבלה הרבה מדענים כמו אפלטון, אריסטו ורבים נוספים. אפילו איננו מתארים לעצמנו עד כמה כל המדענים היו מקושרים ביניהם, וכיצד הם ידעו את חכמת הקבלה. ניוטון למד במיוחד את השפה העברית כדי ללמוד את חכמת הקבלה. קיימות אצלו עבודות שלמות, מאמרים שלמים על חכמת הקבלה. מסתבר שזו אינה איזושהי חכמה עתיקה וסבוכה, אלא היא הייתה בעצם מאוד ידועה עד כמה מאות השנים האחרונות, שבהן המדענים החלו לעסוק בטכנולוגיה במקום במדע האמיתי.

חלק מהם השיגו את חכמת הקבלה מפני שהם למדו אותה אצל המקובלים, בעיקר בתקופה שבין שנת 800 לפני הספירה ועד לתחילת הספירה. במשך 700-800 השנים הללו מדענים רבים הגיעו אל המקובלים ולמדו את חכמת הקבלה. כך נוצרה הפילוסופיה וכל שאר המדעים.

ואילו המדענים של ימי הביניים כבר השיגו זאת ממש בעצמם. הם לא השיגו את חכמת הקבלה באופן מעשי, אך הם הרגישו מהו הידע הזה. כבר לא היה להם ממי ללמוד, מפני שהכול היה מאוד סודי, הכול נשמר בסתר, אם כי החל מהמאה ה-16 חכמת הקבלה החלה להתגלות.

אנחנו יודעים שהרמח"ל, למשל, פתח מרכזים קבליים בכל רחבי אירופה. הוא היה מקובל ענק שפעל במאה ה-16. במקביל אליו, המקובל הגדול הרב אבועלפיא אף הוא סבב בכל רחבי אירופה והפיץ את חכמת הקבלה. הוא אפילו לימד את האפיפיור. הם עשו כל מה שבכוחם כדי לזרז את תהליך התיקון.

כל המדענים הללו השיגו זאת על ידי עמלם. הם הרגישו מה נמצא שם, באותו מקור ידע עצום. מהכתבים שלהם ניתן לראות התלהבות חיצונית כנה. אך אינני רואה ואינני מרגיש שהם השיגו את חכמת הקבלה בפנימיותם. אולם ללא ספק, מה שהם עשו הוא דבר גדול.

מתוך שיעור מס' 3 בכנס הקבלה בברלין, 28.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
"לְמַד קבלה! היא תפתח בפניך הכול!"
חכמת הקבלה ושאר המדעים, הדת והפילוסופיה
למדע החיצוני קיים גבול

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest