דף הבית / יחסים / חכמת הקבלה: תיאוריה ופרקטיקה של אהבה

חכמת הקבלה: תיאוריה ופרקטיקה של אהבה

שאלה: שמתי לב למגמה מסוימת בשיעורים ובהופעות שלך. צפיתי שוב בווידאו של הקורסים באתר בשנים 2007-2002, שם אתה מלמד את חכמת הקבלה בצורה מדעית, גרפים, שרטוטים, מושגים, הסברים רוחניים.

למשל, בקורס הלימוד הווירטואלי בשנים 2004-2002 הוא קשה מאוד למתחילים, מפני שלמעשה מהשיעורים הראשונים התחלת להשתמש במונחים מורכבים. בעצמך אמרת שבהתחלה אפשר גם לא להבין על מה מדובר, העיקר זה לשמוע, האור העליון ירד ואחר כך הכול יתגלה לנו. ואילו בשנים האחרונות, למשל בקורס "פתיחה לחכמת הקבלה" של השנים 2013-2012, אתה שׂם יותר דגש על היחסים בין בני אדם, יחס לעולם, פסיכולוגיה, חיבור ואיחוד. אבל האם רק על ידי שיפור היחסים עם העולם ועם בני האדם, אפשר למשוך את האור העליון ולגלות לעצמנו את הנצחיות הרוחנית?

תשובתי: אתה חייב לקרוא כמה מאמרים של בעל הסולם, כדי לגלות שדווקא פיתוח של אהבה כלפי כל חלקי העולם, מהווה את הנושא העיקרי של חכמת הקבלה.

אבל, מפני שאלה שבאים ללמוד את חכמת הקבלה הם אגואיסטים, כמו כל בני האדם, אז הלימוד אינו מתחיל "באופן ישיר" על ידי לימוד של השגת אהבה כלפי כל הבריות, אלא לפי מאמרו של בעל הסולם "פתיחה לחכמת הקבלה". ורק לאחר מכן מתחיל ההסבר של מימוש קונקרטי של חכמת הקבלה לגילוי הבורא בתוך האדם (לפי צלם והידמות, חוק השתוות הצורה).

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest