דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / חכמת הקבלה מתגלה

חכמת הקבלה מתגלה

בעל הסולם, מאמר "תורת הקבלה ומהותה":

"שמח אני שנבראתי בדור כזה, שכבר מותר לפרסם את חכמת האמת. ואם תשאלנו מאין אני יודע שמותר הוא? אשיב לכם, משום שניתן לי רשות לגלות, כלומר, שעד עתה לא נגלו לשום חכם, אותם הדרכים שאפשר לעסוק עמהם בפרהסיא בפני כל עם ועדה, ולהסביר כל מלה ומלה על אופנה.

וזהו שהעניק לי ה' במדה שלמה, אשר מקובל אצלנו, שזה אינו תלוי בגאוניות של החכם עצמו, אלא במצב הדור. ועל כן אמרתי שכל זכייתי בדרך גילוי החכמה, הוא מסבת הדור שלי."

מכאן ברורים לנו האירועים שקרו בהיסטוריה, שלפעמים ניתנת רשות לגלות את חכמת הקבלה, כמו שזה היה למשה, לנביאים, לאנשי הכנסת הגדולה, לרבי שמעון, וגם לשרשרת מקובלים יחידים שפעלו בתקופת הגלות, ועד להאר"י, שקיבל רשות לגלות את זה ובהתאם לזה השיג את הגובה שלו. וחוץ מזה, היו הרבה מקובלים שלא קיבלו רשות כזאת, מפני שהעידן שבו חיו לא התאים לגילוי. הם עשו תיקונים בעצמם, בכך שהיו נמצאים במערכת ההשפעה העליונה, אבל הם לא יכלו לפרסם את מה שעשו.

ובינתיים, התהליך התקדם הלאה, והגיעה תקופתו של הבעל שם טוב שפרסם מסרים קבליים על ידי המעשים שלו ולא על ידי כתיבת ספרים. וכאן העניין הוא לא בכך, אם הוא רצה או לא רצה, זה לא תלוי ברצונות של המקובל. כל אחד מבצע את המשימה שהוטלה עליו.

סוף סוף, במאה שעברה בעל הסולם גם כן קיבל רשות לגילוי. ואנחנו שייכים כבר לדור שבו מותר לכל אחד ללמוד את חכמת הקבלה, מותר לפרסם אותה וללמד אחרים. כל ההגבלות הוסרו, כמו שמסביר לנו בעל הסולם בתחילת ה"הקדמה לתלמוד עשר הספירות". כי נאמר, שדווקא בזכות החכמה הזאת ייצאו בני ישראל מהגלות.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "תורת הקבלה ומהותה", 27.11.2013

ידיעות קודמות בנושא:
להפריח את המיתוסים שמסביב לקבלה
דור שמגלה את סוד הבריאה
ההשקעה של המקובלים מהעבר בתיקון הכללי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest