דף הבית / חכמת הקבלה / פרשת השבוע / חכמת הקבלה: מכשיר להשגת הבריאה

חכמת הקבלה: מכשיר להשגת הבריאה

כשאנחנו מתחילים להשיג את הבריאה בעזרת חכמת הקבלה, אנחנו לא יוצאים מעצמנו החוצה ולא שוחים בחלל ריק, אלא חוקרים אותה בתוכנו בקשר בינינו.

אם בעולם הפיזי אנחנו צריכים לעבור מרחקים, לבזבז זמן, להתגבר על בעיות מחוץ לנו, אז כאן להיפך, אנחנו נכנסים פנימה לתוכנו, למצב שבינינו. לכן חכמת הקבלה נקראת חכמה פנימית, בעוד שהמדעים של העולם הזה הם חיצוניים. בעזרתם אנחנו חוקרים ולומדים משהו שמסביב ושמחוץ לנו, ואילו כאן אנחנו חוקרים את הפסיכולוגיה של הקשר ההדדי שלנו, וזוהי חכמת הקבלה.

בעזרת המכשיר הזה אפשר לגלות הכול לגמרי! בעוד שפיזיקה, כימיה ושאר המדעים של העולם שלנו, מתגלים לנו בצורה טבעית ובסיסית ביותר. מה גם, שהם מתגלים כמדע אחד כללי על כל הבריאה, על הטבע הכללי, שלא מחולק לפיזיקה, כימיה, ביולוגיה, זואולוגיה וכולי. עם החושים הנוכחיים שלנו, איננו מסוגלים להקיף ולתפוס את זה. אבל כשההשגה מתרחשת בתוכי, ואני חוקר את הטבע הדומם, הצומח והחי בהתאם אליי, אז ההשגה הופכת לבעלת נפח, מפני שהיא תלויה בי, באיך שאני משיג את הטבע, איך שאני רואה את העולם. למעשה העולם הזה לא קיים, הוא כולו בתוכי ותלוי באיך שאני מתאר אותו לעצמי.

כך אני משיג את החכמה האמיתית שמלכתחילה מכוונת אותי למחקר אובייקטיבי לחלוטין של העולם, שמראה עד כמה אני סובייקטיבי. לכן אני צריך להוציא את עצמי לדרגת אפס. חוסר התלות בתכונות שלי נקרא "אמונה למעלה מהדעת". ואז מתוך המצב הזה אני באמת יכול לחקור כל מה שקיים מחוץה לי. אבל עד אז, כל עוד אני נמצא בתוך האגו שלי ותלוי לגמרי בתכונות שלי, כל מה שאני מגלה וכל מה שמצטייר לי, זה בסך הכול עולם קטנטן וצר שמעוות לחלוטין על ידי האגו שלי. לכן המדעים של העולם שלנו מוגבלים מאד, הם מאוד צרים, הם פועלים במקצת בתחום שלהם אבל לא בשאר התחומים.

באופן כזה, אנחנו כל הזמן נתקלים במטריצה קטנה, שבמסגרות שלה אנחנו קיימים, ואיננו יכולים לצאת מעבר לתחומים שלה. כי כדי לעשות זאת ולהרגיש היכן אנחנו באמת נמצאים, אנחנו צריכים להפוך להיות עצמאיים, אובייקטיביים. אבל את זה אנחנו בינתיים לא יכולים להשיג, מפני שתחילה נחוצה לנו עבודה מעשית-קבלית.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "סודות הספר הנצחי", 21.1.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest