דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / הדת בראי הקבלה / חכמת הקבלה: לא להרוס, אלא לבנות

חכמת הקבלה: לא להרוס, אלא לבנות

שאלה: בעולם קיימות הרבה שיטות וקבוצות שמדברות על דברים שדומים לחכמת הקבלה. כיצד עלינו להישמר מהשפעת המחשבות האלה? האם קיימת בזה סכנה כלשהי, ואיך אנחנו צריכים למקם את עצמנו מולם?

תשובתי: מטבע העיסוק שלי, למדתי קצת כל מיני שיטות ואפילו עברתי מבחנים במקצועות האלה במסגרת עבודתי על הדוקטורט. קיימת תהום עמוקה בין חכמת הקבלה וכל שאר השיטות. שאר השיטות עוסקות רק בשיפור המורלי והגשמי של האדם, שבעצם מכוונים להרגעת האדם, להרפיה.

ואילו חכמת הקבלה לא. היא מכוונת לשינוי הטבע של האדם עצמו. מאחר והעולם קיים רק בהרגשה הסובייקטיבית שלנו, צריך לשנות אותה. כלומר, אתה צריך להשאיר אצלך את כל האגואיזם שלך, לא להרוס אותו, ומעליו לבנות טבע חדש, מה שנקרא העולם העליון, שאותו תרגיש בטבע החדש הזה. זוהי שיטה ייחודית ושונה לחלוטין.

אך אם אתה עוסק בשיטות אחרות, אף אחד אינו אוסר את זה עליך. תלמד את חכמת הקבלה ותראה בהדרגה מה ההבדל בינה לבין שאר השיטות.

אף לא אחת מהשיטות הקיימות אינה מבוססת על הטבע האמיתי של העולם, על שלושת הקווים שמנהלים את העולם הזה, על השימוש הנכון באגואיזם בתוכך, על העלאת האלטרואיזם על פני האגואיזם, מבלי להשמיד את האגואיזם, וכן הלאה. אפשר לראות את זה גם לפי העתיקוּת של חכמת הקבלה וגם לפי הכוח של המקורות שנמצאים ברשותה, לפי כמות הספרים ועומק ההסברים שלהם. לפניך ניצב אמצעי עצום לתיקון כל האנושות.

ישנם אנשים שבאמת משתוקקים לתיקון, להשגת המטרה בכל מחיר, ומוכנים להכול. וישנם אנשים כאלה שהיו רוצים להשיג את המטרה: "למה לא?", אבל לא בכל מחיר, כלומר, תלוי כמה צריך לשלם, כמה צריך להתייגע בשביל זה. ולכן מסתבר שלמעשה, הרבה אנשים היו רוצים, אך אלה שבאמת רוצים – הם בינתיים מעטים. אך בכל יום מספרם הולך וגדֵל.

אנחנו מקווים שבכל זאת כולנו נגיע לתיקון המלא במהירות, בקלות, ועוד במאה שלנו, בזמננו, בדורנו. אפילו אני, שאני כבר אדם מבוגר, מקווה עוד לראות כיצד כל האנושות, בצורה ישירה, ברעננות ושמחה, עולה במדרגות הרוחניות בזו אחר זו, יום אחר יום, עד השגת גמר התיקון.

מתוך השיעור הווירטואלי בנושא "יסודות חכמת הקבלה", 31.07.2011
ידיעות קודמות בנושא:
הפרי כבר בשל
ʺלְמַד קבלה! היא תפתח בפניך הכול!ʺ
ההבדל בין הקבלה לשיטות האחרות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest