דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / חכמת הקבלה כמדע שימושי

חכמת הקבלה כמדע שימושי

מתוך שיעור מס' 3 בכנס הקבלה בברלין.

חכמת הקבלה, כמו כל מדע אמיתי אחר, מבוססת אך ורק על ניסוי. תראו כיצד גדֵל האדם הקטנטן; כך גם אנחנו גדלנו בעבר. חיברנו את כל התצפיות שלנו פעם אחר פעם, במשך אלפי שנים, והפכנו אותן בהדרגה למדע. אולם הכול מבוסס רק על ניסוי, ולא יותר מכך. הניסויים הללו הם שיוצרים לנו את כל הבסיס עבור כל המדעים.

אם משהו לא נבדק על ידי ניסוי, זה אינו מדע. זו יכולה להיות ההמצאה שלכם, ומישהו אחר יכול להמציא משהו אחר בצורה שונה. רק אם יש לנו נתונים, תוצאות מניסויים, שחוזרים על עצמם במדויק, רק אז הם הופכים למדע.

נניח שהיום אני חוקר אצלי במעבדה איזושהי תופעה. לאחר מכן, אני כותב מאמר בירחון מדעי, שמתאר באיזה אופן מתנהגת התופעה שנצפתה על ידי. לאחר מכן, בודקים את הדבר במעבדות אחרות, במקומות אחרים, וכל אחד כותב את תגובתו, ומזה נבנה המדע. כך זה היה במשך אלפי שנים.

אך נכון להיום, איננו מפתחים את חכמת הקבלה בפני עצמה. אנחנו עוסקים רק במימוש שלה. כל חכמת הקבלה נכון להיום כבר כתובה, מנוסחת וערוכה. אין לנו מה להוסיף, חוץ מאותם החומרים שאנחנו כותבים כדי לעזור לעצמנו ולדומים לנו.

נניח שקיימת איזושהי פיזיקה גבוהה, ומשכתבים אותה עבור סטודנטים, עבור תלמידי בית ספר, עבור כל חובבי הפיזיקה, עבור כל מיני שימושים פראקטיים. אותו הדבר גם כאן. היום אנחנו קוראים את ספר הזוהר ואת כתבי האר"י, שהם מנוסחים, ערוכים ומפורשים בספריו של בעל הסולם. למעשה אין לנו מה להוסיף מעבר לזה. קיימים עוד מאמרים, איגרות, כלומר כל מה שקיבלנו מבעל הסולם. זה בעצם הכול.

חוץ מזה אנחנו יכולים לעשות רק דבר אחד: לכתוב על כל מה שאנחנו רואים על עצמנו, כדי שיהיה קל יותר לכל אלו שהולכים יחד איתנו או שילכו אחרינו. אם כך, איננו יוצרים את המדע, אלא אנחנו כביכול מתאימים אותו לאותם האנשים שיגיעו לחכמת הקבלה.

מתוך שיעור מס' 3 בכנס הקבלה בברלין, 28.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
בואו נערוך ניסויים!
התרופה החזקה ביותר, ללא מרשם
מדע-על

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest